Gemert klopt sv De Braak met 1-5

15 september 2020

Gemert heeft dinsdagavond de oefenwedstrijd tegen sv De Braak gewonnen met 1-5. De ploeg van Reinald Boeren, met veel spelers die in deze fase van het seizoen wat minder minuten maken in de competitie, stond halverwege met 1-3 voor.

De zwartwitten kwamen in de 22e minuut op voorsprong door een doelpunt van Stijn van den Broek, maar zagen de voorsprong korte tijd later alweer verdampen door de gelijkmaker van de nieuwe derdeklasser, die voortgekomen is uit de fusie tussen MULO en sc Helmondia: 1-1. Nog voor rust maakte Gemert het verschil via Moreno Koenders. De nieuwe spits van vv Gemert tekende voor de 1-2 en benutte even later een strafschop: 1-3.

Na de hervatting deden Jorg van Zutphen – met een mooie lob – en Johan van Lierop nog een duit in het zakje en eindigde de wedstrijd in 1-5.

Het vizier bij Gemert gaat nu weer op zondag als de uitwedstrijd tegen Groene Ster op het programma staat.