Gemert klopt Juliana’31 in oefenduel

15 oktober 2019

Gemert heeft het oefenduel met Juliana’31, dinsdagavond in Malden, gewonnen. Het werd 3-4.

Gemert startte met vier spelers die ook zondag een basisplaats hadden in de wedstrijd tegen Hercules: Willem den Dekker, Joost Habraken, Joop Daniëls en Ralf Kemper, de aanvaller die weer op de weg terug is na blessureleed en weer volop minuten maakt.

Gemert, voetballend sterker dan de thuisploeg, kwam op voorsprong door een doelpunt van Stijn van den Broek. In de loop van de tweede helft zakten de zwartwitten wat weg en profiteerde Juliana’31, dat goed is begonnen in de voor Gemert zo bekende hoofdklasse B en daarin een derde plaats bezet. Bij rust koesterde Juliana een 2-1 voorsprong.

Na rust trok Gemert evenwel het duel weer naar zich toe. De gelijkmaker kwam op naam van Hasem Ben Rouba, de jongeling die de laatste weken stevig op de deur klopt bij de selectie van Reinald Boeren. Gemert kwam vervolgens op voorsprong door een ‘streep’ van Willem den Dekker van zo’n 20 tot 25 meter: heerlijk doelpunt. De vierde Gemertse treffer was opnieuw voor Hasem Ben Rouba: 2-4.

In de slotminuut kreeg Juliana’31 nog een penalty, die de eindstand bepaalde op 3-4.

Komend weekeinde is Gemert vrij. Daarna gaan de zwartwitten zich opmaken voor de thuiswedstrijd tegen Dongen, op zondag 27 oktober.

Gemert: Royendijk; Sem Jansen (46. Leijten), Cas Jansen, Brugmans, Houwers, Habraken (46. Ben Rouba), Daniëls, Den Dekker, Kreekels, Van den Broek, Kemper.