Gemert klopt Alverna met 3-5

26 augustus 2017

Gemert 1 heeft zaterdagavond een 3-5 overwinning geboekt in de oefenwedstrijd tegen eersteklasser Alverna.

De ploeg van Dennis Dekkers speelde een prima eerste fase van het duel. De kansen vielen als rijpe appelen van de boom. Twee keer stond het aluminium succes in de weg, twee keer was het wel raak. Ron Jansen tekende voor de 1-0, de tweede treffer kwam op naam van Thijs Fonken, die de bal uit een vrije trap feilloos in de kruising draaide. Een mooi doelpunt: 0-2.

Voor Gemert was er geen vuiltje aan de lucht, maar de ploeg werd vervolgens geconfronteerd met een probleem dat de zwartwitten ook vorig seiozen parten speelden; de tegendoelpunten vallen te gemakkelijk. Alverna had nog niets te vertellen gehad toen Dennis Arts de aansluitingstreffer maakte. Uit het niets viel ook 2-2 van Soufiana Dadda, de bal zomaar in de voeten geschoven kreeg van de Gemert-defensie en het fraai afmaakte met een lob over de Gemertse doelman Bono Barten.

Zo stond het in een vloek en een zucht weer gelijk, volstrekt onnodig.

In de tweede helft speelde Alverna aanvankelijk wat gedurfder en wat verder vooruit, maar de ploeg hield dat niet lang vol. In het laatste half uur was Gemert heer en meester. Ralf Kemper maakte er 2-3 van op aangeven van Ruben Rodrigues, die na rust inviel. De 2-4 kwam van de Gemertse aanwinst zelf. Het was een prachtig doelpunt. Rodrigues maakte zelf de actie op links en haalde vervolgens verwoestend uit.

Gemert blijkt echter hardleers, want de zwartwitten stonden ondanks het grote overwicht toe dat Alverna toch een derde treffer binnenprikte. Dat blijft een zorgpunt. Het slotakkoord was voor Roy Olislagers, de jonge speler die zijn debuut maakte in de hoofdmacht en dat eigenhandig bekroonde met een doelpunt: 3-5.

Gemert miste zaterdag een flink aantal spelers. Youri van Brussel heeft slecht nieuws gekregen na zijn uitvallen in het oefenduel met Wittenhorst, afgelopen week. Hij heeft een middenvoetsbeentje gebroken en zit de komende vier weken in het gips. De verwachting is dat hij twee maanden uit de roulatie is. Ook Jeremias Carlos David, Dennis Groen, Lars Teuben en Sven van Ommeren bemanden de ziekenboeg. Jens Leijten en Joost Habraken waren om andere redenen afwezig.

Gemert speelt komende woensdag op eigen veld tegen ZSV uit Zeilberg. Dat is de laatste wedstrijd in de voorbereiding. Komende zondag gaat het om het ‘echie’ met de thuiswedstrijd tegen O.S.S.’20.