Gemert klopt Achilles Veen: 3-0

10 augustus 2022

Gemert heeft dinsdagavond de vierde overwinning in vijf oefenwedstrijden geboekt. Vierdedivisionist Achilles Veen werd op sportpark Molenbroek met 3-0 geklopt.

Dat was een ietwat geflatteerde marge, die in de slotfase tot stand kwam. In het eerste half uur vielen er weinig dreigende momenten voor de goals te noteren. Achilles Veen was nog het gevaarlijkst, met een kopbal en een vrije trap die door Stefan Tielemans uit de doelmond werd getikt. Aan de andere kant was Jasper Waalkens kort voor rust dichtbij de openingstreffer.

Bij Gemert moest Job Michels, die als rechtsbuiten gestart was in de basis, geblesseerd het veld verlaten na een lompe overtreding van de Veense opponent. Kort na rust moest ook Safa Kizir, net een paar minuten in het veld, naar de kant. Het was een blessure die nogal zorgen baarde. De komende dagen moeten duidelijk maken hoe groot de fysieke schade is bij de twee aanvallers, anderhalve week voor de competitiestart.

Gemert en Achilles Veen deden ook na rust voetballend niet veel voor elkaar onder. De thuisploeg had op voorsprong moeten komen bij een kans voor Ralf Kemper, die de bal op een presenteerblaadje kreeg van Jasper Waalkens, maar de spits kopte naast.

Het verschil werd uiteindelijk in de laatste acht minuten gemaakt. De score werd geopend door Jorzolino Falkenstein. Hij maakte zaterdag al een mooie goal tegen UDI’19 en ook die van dinsdag mocht er wezen. Bram Zwanen zorgde voor de voorzet en Jorzo moest al zijn lenigheid aanspreken om de bal in de touwen te krijgen. Dat lukte: 1-0.

In de slotminuten bouwde de ploeg de voorsprong uit. Bram Zwanen schoot knap de 2-0 binnen en het slotakkoord was voor T-Shawn Illidge. De aanvaller van de O23-beloften onderscheidde zich zaterdag al in Odiliapeel en deed dat dinsdag opnieuw. Met goede acties en de 3-0 in de allerlaatste seconde van de wedstrijd.

Komende zaterdag staat alweer de laatste wedstrijd in de oefencampagne op het programma. Dan komt Blauw Geel’38 op bezoek op sportpark Molenbroek. Aanvang is dan 18.00 uur. Een week later wacht de competitie-opener tegen O.S.S.’20 in Oss.

GEMERT: Tielemans, Brugmans (72. Van Zutphen), Verhoeven (46. Van Lee), Jacobs, Migchels; Lammers (46. Meyssen), Abdi (46. Kizir/49. Illidge), Zwanen; Michels (37. Falkenstein), Kemper, Waalkens.

Meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site.