Gemert klaar voor apotheose seizoen tegen Staphorst!

10 juni 2019

Het seizoen van Gemert 1 begon en eindigt met een knaller! De enerverende voetbaljaargang startte met de bekerthriller tegen sv Hoek, met als gevolg de historische bekerwedstrijd tegen Feyenoord, en eindigt komende week met twee onvervalste krakers tegen vv Staphorst om promotie naar de derde divisie.

De zwartwitten zijn na de dubbele winst op SDO uit Bussum in de tweede ronde van de playoffs in theorie nog slechts twee duels verwijderd van een plek in de derde divisie komend seizoen. Om het felbegeerde startbewijs daadwerkelijk te bemachtigen zal Gemert in de finale moeten afrekenen met zaterdaghoofdklasser vv Staphorst. Een geduchte tegenstander, die haar sporen in het zaterdagamateurvoetbal meer dan verdiend heeft. Spanning gegarandeerd woensdagavond op sportpark Molenbroek.

VV Staphorst werd opgericht in 1959 en is dus nog een vrij jonge vereniging in het amateurvoetbal. De ploeg uit Overijssel draait echter al jaren mee in de zaterdaghoofdklasse. Afgelopen seizoen deed Staphorst lang mee om de titel maar eindigde uiteindelijk op één punt van kampioen Excelsior 31 op de tweede plaats.

Net als Gemert mocht ook vv Staphorst de eerste ronde van de playoffs overslaan. In de tweede ronde maakten de mannen van trainer Dennis van Toor (die de ploeg  aan het eind van het seizoen verlaat) veel indruk door de amateurs van sc Feyenoord twee keer zeer overtuigend te verslaan. In Rotterdam werd met 0-3 gewonnen. Op eigen veld werd afgelopen zaterdag met 4-0 afgerekend met de Rotterdammers.

Het zal een zware kluif worden, daar is iedereen zich van bewust, maar Gemert lijkt klaar voor het treffen en vastbesloten om de stap naar de derde divisie te maken. Gemert kende met overwinningen tegen Minor en Baronie een uitstekend slot van de competitie. Ook in het tweeluik met SDO lieten onze zwartwitten zien dat het met de vorm en fitheid wel goed zit op dit moment.

Een spannender apotheose kun je je als trouwe volger van onze ploeg niet wensen. Wij nodigen u dan ook van harte uit om het duel mee te komen maken woensdagavond. De wedstrijd wordt om 20.00 uur in gang gefloten. Gezien de verwachte drukte – ook met veel bezoekers uit Staphorst – wordt iedereen aangeraden om tijdig naar sportpark Molenbroek te komen en indien mogelijk te voet of met de fiets. Volg de aanwijzingen op van de stewards.

De leden hebben zoals in het reguliere seizoen gratis toegang op vertoon van de seizoenkaart.

Tot woensdag!!