Gemert kiest voor stabiliteit: trainers selectieteams jeugd blijven

15 mei 2021

Voetbalvereniging Gemert heeft het fundament staan voor het nieuwe seizoen bij de jeugd. Zo zijn bij de prestatieve teams zo goed als alle trainers al vastgelegd. De club bouwt daarbij voort op het huidige seizoen. Liefst zeven hoofdtrainers blijven op sportpark Molenbroek actief. Hun contractverlengingen zorgen voor vertrouwen en stabiliteit binnen de vereniging.

Van de negen selectieteams bij de jeugd staat er bij zeven ploegen komend jaar dezelfde trainer voor de groep. Zo heeft Niek van den Berg opnieuw het oudste prestatieve team onder zijn hoede: de Onder 19-1. De 29-jarige coach uit Deurne zal in zijn zesde seizoen bij Gemert geassisteerd worden door Terry Illidge en Jeffrey van Hoof. Laatstgenoemde schuift door vanuit de Onder 19-2.

Clubcultuur

Naast stabiliteit zorgen de contractverlengingen voor behoud van clubcultuur. Met Jannick Brugmans (JO15-1), Frank Ketelaars (JO13-1), Roel van de Steeg (JO12-1) en William van de Boogaard (JO11-1) blijven vier trainers actief die uit Gemert komen. De 28-jarige Jannick Brugmans heeft het UEFA C-diploma op zak en zal de Onder 15-1 voor het derde jaar trainen, met ondersteuning van Thomas van Lierop, Rudy Bekkers en Denzel Boonstra.

Frank Ketelaars (25) combineert komend seizoen het begeleiden van de Onder 13-1 met het volgen van de trainerscursus UEFA C bij de KNVB. Assistent Bas van Schijndel hoopt die opleiding via school af te ronden. Met Jasper Nooyen en Niek van den Elzen is de staf van de Onder 13-1 compleet. Bij de Onder 12-1 wordt gediplomeerd pupillentrainer Roel van de Steeg (25) ook na de zomer ondersteund door Jesper Vervenne. Daar voegt Cas van Asseldonk zich bij.

Ervaring

William van den Boogaard (52) blijft actief bij de JO11-1, de lichting waar Frank van Boxtel technisch coördinator van is. De oud-speler neemt ervaring mee als interim-coach van het eerste elftal en verscheidene jeugdteams. Hij krijgt na de zomer hulp van Nick Ruijs en Maurice Peeters. Met Arno Kersten heeft Gemert bovendien verlengd met een andere oud-eerste elftalspeler. Hij blijft als keeperstrainer aan de club verbonden, net als Rob Vonk. Vonk, die ook actief is bij het eerste elftal van Boekel Sport, heeft de oudere doelmannen onder zijn hoede.

Bij de JO17-1 staat Dominique Pichel voor zijn tweede seizoen. Ook na de zomer zal de 31-jarige oud-jeugdtrainer van Juliana Mill en Olympia’18 een duo vormen met Joost Habraken (32). Voor de aanvoerder van Gemert 1 is de Onder 17-1 het stageteam voor zijn trainerscursus UEFA C+B voor ex-contractspelers die hij komend seizoen vervolgt.

Vacature

Pim Jansen zal training geven aan de JO14-1. Zijn huidige assistenten Anthony O’Bryan en Raymond Resner gaan aan de slag bij de JO17-2, als opvolgers van clubman Paul Kweens. Zo krijgt de 26-jarige coach uit Cuijk met Niels Rovers en Job Michels een nieuwe staf bij de Onder 14-1.

Alleen bij de Onder 19-2 is een positie vacant. De club zoekt nog een nieuwe hoofdcoach voor dat team. De randvoorwaarden zijn wel al gecreëerd: zo kan de nieuwe trainer worden geassisteerd door een trainer met UEFA C-diploma en een ervaren leider.

Naast dit selectieteam is Gemert ook voor andere jeugdelftallen op zoek naar trainers/leiders, enthousiaste mensen die net als onze selectietrainers bereid zijn om de voetballende jeugd te helpen. Voor meer info kunnen altijd de hoofd jeugdopleiding, teamleider jeugdzaken en coördinatoren worden aangesproken. Binnenkort volgt meer info over de recreatieve teams.

Hoofdtrainers 2021/2022

• Gemert JO19-1: Niek van den Berg.
  • Gemert JO19-2: vacant.
  • Gemert JO17-1: Dominique Pichel.
  • Gemert JO17-2: Anthony O’Bryan en Raymond Resner.
  • Gemert JO15-1: Jannick Brugmans.
  • Gemert JO14-1: Pim Jansen.
  • Gemert JO13-1: Frank Ketelaars.
  • Gemert JO12-1: Roel van de Steeg.
  • Gemert JO11-1: William van den Boogaard

Frank Ketelaars (O13-1), Roel van de Steeg (O12-1) en William van den Boogaard (O11-1).

Niek van den Berg (JO19-1)

Dominique Pichel (JO17-1)

Raymond Resner (JO17-2)