Gemert kent geen genade met Baronie: 7-0

3 december 2023

Gemert heeft zondagmiddag snoeihard uitgehaald naar Baronie. De wedstrijd op sportpark Molenbroek eindigde in liefst 7-0!

Het is een van de grootste overwinningen in de recente historie van de zwartwitten. Maar belangrijker dan de hoogte van de score waren de drie punten. Het was alweer even geleden dat Gemert de volle buit kon bijschrijven. Na de 2-3 overwinning op Blauw Geel begin november was dat niet meer gelukt.

Gemert moest zondag aantreden zonder sterkhouder Noel van Gerven, die in de training een blessure had opgelopen. Yentl Meyssen werd door Reinald Boeren naar het middenveld doorgeschoven, met  het centrale duo Bram Jacobs en Kees Brugmans in zijn rug.

Gemert had vanaf de eerste minuut het betere van het spel, was ook het meest dreigend en kreeg meteen ook wat hulp van Vrouwe Fortuna. In de vierde minuut werd een corner door een speler van Baronie achter zijn eigen doelman gewerkt: 1-0.

Met die steun in de rug bleef Gemert domineren, terwijl Baronie nauwelijks of niet gevaarlijk kon worden. De marge had al eerder vergroot kunnen worden, onder meer via een counterkans van Eon Herman, maar Gemert wachtte daarmee tot vijf minuten voor tijd. ‘Jontje’  had een scherpe, indraaiende vrije trap in petto, Brent Achten zette er zijn kruin tegenaan en loodste zijn ploeg daarmee naar een comfortabele maar verdiende 2-0 voorsprong bij rust.

Na de hervatting probeerde Baronie om de bakens te verzetten, onder meer met een driedubbele wissel. De ploeg kreeg ook wat meer spelaandeel nu, terwijl Gemert niet goed uit de kleedkamer kwam en grossierde in slordigheden. Een kans van de Bredanaars in de 57e minuut mocht als een serieuze waarschuwing gelden.

Twee minuten later werd de slechte fase gebroken door Wout Barten, die de wedstrijd besliste door een perfecte voorzet van Job Michels bij de tweede paal af te ronden.

De 3-0 sloeg het laatste beetje hoop van de Baronnen aan gruzelementen. In het laatste half uur waande Gemert zich in een speeltuin en de manschappen van Reinald Boeren genoten daar met volle teugen van, net als het publiek. Een serie kansen bleef nog onbenut voordat Ralf Kemper er in de 72e minuut 0-4 van maakte; de derde goal van het seizoen voor de spits en aanvoerder. Het voorbereidende werk was van Eon Herman.

Vervolgens ging het hard. Safa Kizir was net ingevallen en had meteen succes. Hij maakte er 5-0 van met een van zijn eerste acties.

Het arme Baronie was nu kanonnenvoer voor Gemert, waarin jeugdspeler Finn Bouw debuteerde. De 6-0 kwam van de voet van Ralf Kemper, die een voorzet van Dylan van Diepen verzilverde. Het slotakkoord was voor Brent Achten, die eveneens zijn tweede van de middag maakte.

De zevenklapper zorgde voor een opperbeste stemming in het Gemertse kamp. Tot de winterstop resteren nog twee duels: zondag uit tegen Unitas in Gorinchem en vervolgens op 17 december thuis tegen Groene Ster.

GEMERT: Tielemans; Migchels (77. Bouw), Brugmans (23. Ben Rouba), Jacobs, Van den Broek (74. Hanenberg); Meyssen, Barten (77. Van Diepen), Achten; Michels, Kemper, Herman (74. Kizir).

Meer foto’s van de wedstrijd van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.