Gemert neemt met nederlaag afscheid van thuispubliek

18 mei 2024

Gemert is er niet in geslaagd om met een overwinning afscheid te nemen van het thuispubliek. Tegen GVV Unitas werd het zaterdagavond 0-2.

De avond begon met het uitzwaaien van vier spelers die volgend seizoen niet terugkeren in de selectie. Ruud Hanenberg, Safa Kizir, Mike van Zutphen en Jorn Migchels zijn bezig aan hun laatste weken op sportpark Molenbroek en werden toegesproken door voorzitter Carlo Hazenveld. Op vrijdag 31 mei staat Gemert met een speciale afscheidswedstrijd en feestavond stil bij het stoppen van Kees Brugmans, Bram Jacobs, Tjapko Teuben en Rob Vaessen, alle vier met een grote staat van dienst voor de zwartwitten.

Na een goed seizoen je laatste thuiswedstrijd verliezen, dat is heel vervelend. Zeker als het ook nog eens onnodig is. Toch gebeurde het zaterdagavond.

Op voorhand was er nog vanalles om voor te spelen. GVV Unitas vecht tegen degradatie, Gemert had nog een (water)kansje op de derde periodetitel. Maar die belangen leidden niet tot een grootse wedstrijd.

Gemert was in het eerste deel van de wedstrijd beter en voetbalde een aantal goede, soms zelfs niet te versmaden kansen bij elkaar. Ralf Kemper was dichtbij de openingstreffer met een snoekduik, maar stuitte op de keeper. Even later kreeg hij de bal op een presenteerblaadje van Job Michels, maar de spits mikte tot zijn eigen afgrijzen te hoog. Tussen die twee kansen in was Kees Brugmans dichtbij de 1-0, maar zijn kopbal verdween voorlangs het doel van Unitas over de achterlijn.

Tegen het einde van de eerste helft meldde GVV Unitas zich een paar keer nadrukkelijk voor het doel van Romeo Okonkwo. Het leverde een paar hectische momenten op, Romeo redde op een vrije trap, maar de rust werd met 0-0 bereikt.

Reden tot grote zorg was er in de rust niet voor Gemert, maar toch liet de ploeg zich in de tweede helft de kaas van het brood eten. In de 54e minuut werd een overtreding van Fabrizio Deben bestraft met een penalty, die werd benut door de Gorcumse aanvoerder Joey Lokasi.

Daarna liep Gemert een beetje achter de feiten aan. De ploeg moest komen, maar slaagde er maar mondjesmaat in om gaten in de defensie van Unitas te slaan. Vaak was de voorbereiding al te slordig, waardoor de gasten vrij gemakkelijk op de been bleven.

Er was een kans voor Ralf Kemper, die werd gekeerd, maar het dichtst bij de gelijkmaker was Safa Kizir. Eon Herman verzorgde de voorzet, Safa kopte, maar de doelman zat er opnieuw goed bij en verijdelde de 1-1.

Door aan te dringen, werd achterin ruimte weggegeven. Unitas profiteerde daarvan in de 80e minuut met een goed uitgespeeld doelpunt, met Ray Versluis als laatste halte.

Die goal sloeg het laatste beetje energie uit de thuisploeg, die er niet meer in slaagde om het spannend te maken.

Door overtuigend te winnen van TEC heeft Blauw Geel nu de derde periodetitel gewonnen. Daarmee ligt het seizoen voor Gemert in zijn plooi. Zaterdag wordt de voetbaljaargang afgesloten met een uitwedstrijd tegen Groene Ster, daarna wacht een welverdiende vakantie.

GEMERT – Okonkwo; Deben (62. Kizir), Brugmans (75. Ben Rouba), Jacobs, Hanenberg (75. Van den Broek); Van Gerven, Crommentuijn (62. Meyssen), Achten; Michels, Kemper, Van Diepen (46. Herman).

Meer wedstrijdfoto’s van fotograaf Martijn Storms in het album op deze site.