Gemert is BVC’12 te machtig

13 mei 2018

Gemert heeft zondagmiddag een knappe overwinning geboekt in Beek. De ploeg van Dennis Dekkers won afgetekend: 0-3.

Man van de wedstrijd op sportpark ’t Groothuis was Ralf Kemper. De aanvaller keerde terug in het elftal na zijn schorsing in de bekerfinale en drukte zijn stempel met twee goals en een assist. Kemper is aan een uiterst productief jaar bezig. Zijn teller staat inmiddels op zeventien treffers, met nog drie competitieduels te gaan.

Het is druk voor Gemert, dat vier wedstrijden in goed anderhalve week speelt. Na de bekerfinale en BVC wachten komende week nog Halsteren (donderdagavond) en IFC (zondag). Dennis Dekkers had er daarom voor gekozen om een aantal spelers rust te geven. Jens Leijten zat op de tribune. Ruben Rodrigues, Ron Jansen, Coen Brouwers en Bram Jacobs kropen voor rust in de dugout. Daar zou eigenlijk ook Dennis Groen zich bij aansluiten, maar de middenvelder moest toch spelen omdat Balder van Osch niet fit genoeg bleek om te starten.

BVC heeft de punten nog hard nodig om de nacompetitie te voorkomen en hoopte tegen Gemert te kunnen verrassen. Met veel fysieke kracht werd gepoogd om de gasten in verlegenheid te brengen. Dat leidde menigmaal tot dreiging, maar de ploeg van voormalig NEC-verdediger Luc Maes miste de finesse in de afronding.

Gemert had die wel. Al in de beginfase was het raak, toen de Beekse defensie er niet goed uitzag en Ralf Kemper de gelegenheid kreeg om de bal onder de BVC-doelman door te schuiven. Langzaam rolde het leer over de doellijn: 0-1 in de zevende minuut.

In de fase daarna had BVC zeker zoveel balbezit als de Gemertenaren. Corners en hoge ballen leidden tot het nodige gevaar, maar heel vaak hoefde Bono Barten nu ook weer niet in actie te komen. In de 12e minuut had Youri van Brussel een uitstekende kans op de 0-2 na een steekbal van Jasper Lalisang. De keeper redde. Op slag van rust was Wesley van Merkestein dichtbij de gelijkmaker, maar hij schoof de bal voorlangs.

In de rust werden Thijs Fonken en Youri van Brussel afgelost door Ruben Rodrigues en Coen Brouwers. De zwartwitten maakten na de hervatting – inmiddels in de stromende regen – razendsnel korte metten met de opponent. Wat BVC naliet – scoren – deed Gemert wel. Ralf Kemper prikte zijn tweede binnen na een geweldige bal van Jasper Lalisang en nauwelijks drie minuten later stond de 0-3 op het bord. Nu kwam de assist van Kemper en rondde Coen Brouwers feilloos af.

De drie punten kwamen vervolgens niet meer in gevaar. BVC probeerde het wel en verdiende daarvoor complimenten, maar het euvel bleef: de ploeg miste het raffinement en de doortastendheid in de laatste fase van de aanval. En als het dan toch eens gevaarlijk werd, dan stond Bono Barten op zijn stek. Een keer reageerde hij met een reflex op een kopbal van dichtbij.

In de stand kwam geen verandering meer. De ploeg richt zich nu op komende donderdag als de inhaalwedstrijd uit tegen Halsteren op het programma staat. Zondag wacht de laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie tegen IFC.

GEMERT – Barten; Teuben, Brugmans, Van Rooij, Van den Elzen (77. Jacobs), Van Berlo, Lalisang, Fonken (46. Brouwers), Groen, Van Brussel (46. Rodrigues), Kemper.