Gemert incasseert nederlaag bij Quick: 4-1

1 maart 2020

Gemert is er zondagmiddag niet in geslaagd om punten mee te nemen uit Den Haag. Tegen Quick werd het 4-1.

Op de nederlaag op sportpark Nieuw Hanenberg viel na afloop weinig af te dingen. De uiteindelijke cijfers waren wellicht wat geflatteerd, maar Quick was over negentig minuten zeker de betere partij.

Bij Gemert keerden Mark Westerlaken en Coen Brouwers terug na hun schorsingen. Jens Leijten is voorlopig nog uitgeschakeld na zijn ingreep aan de pols. Reva Kreekels is geblesseerd. Voor Hazem Ben Rouba was opnieuw een basisplaats ingeruimd , terwijl op de bank ruimte was gereserveerd voor Ralf Kemper en Stijn van den Broek, beide hersteld na lang blessureleed en klaar om weer minuten te gaan maken.

Gemert wilde in de Hofstad proberen om de eerste uitzege van het kalenderjaar te boeken, maar stuitte zoals verwacht op een prima voetballende ploeg. Quick had in in Gemert al een goede indruk achtergelaten en staat gezien de kwaliteiten te laag gerangschikt. De thuisploeg kwam in de 9e minuut op voorsprong door Rachid Bouyaouzan, maar nauwelijks een minuut later viel de gelijkmaker al. Een corner van Willem den Dekker werd binnengekopt door Bram Jacobs: 1-1.

Gemert speelde in Den Haag zeker niet slecht, maar had regelmatig moeite met de lopende spelers van de thuisploeg. Zeker via hun linkerflank werd menig aanval gelanceerd. Toch leek de 1-1 de rust te gaan halen, totdat Quick in de 43e minuut alsnog scoorde via Frank van der Heiden. Een opdoffer, zo op slag van rust.

Na rust had Gemert de schone taak om die achterstand te repareren, maar moest de ploeg eerst nog een Haagse wervelwind overleven, Kort na de hervatting kreeg Quick kansen op een ruimere marge, even later – in de 56e minuut – was het daadwerkelijk raak. Bouyaouzan deed het voorwerk, Boshoff maakte er 3-1 van.

Gemert moest de bakens nu verzetten en werd langzaam maar zeker sterker. Thijs van Pol scoorde, maar werd teruggefloten voor buitenspel. Ralf Kemper deed het trainingspak uit en loste Joop Daniëls af. De dreiging nam toe en even later veerde het Gemertse kamp op toen  de bal uit een voorzet een Haagse hand raakte. Penalty? De scheidsrechter kon het niet zien en zijn assistent deed er niets mee, dus werd er niet gefloten.

Een 3-2 op dit moment had de wedstrijd nog een wending kunnen geven. Niet veel later gooide Quick de wedstrijd in het slot. Boshoff tekende voor de tweede van de middag in de 84e minuut: 4-1.

Ondanks het puntverlies blijft Gemert op een vierde plaats staan in de derde divisie B. De ploeg gaat zich nu opmaken voor de wedstrijd tegen HSC’21 uit Haaksbergen, komende zondag om 14.00 uur op het eigen sportpark Molenbroek.

GEMERT – Barten; Teuben (C. Jansen), Westerlaken, Jacobs, Brugmans, Habraken, Brouwers, Den Dekker, Ben Rouba, Daniëls (Kemper), Van Pol.