Gemert tegen Papendorp op jacht naar eerherstel

17 oktober 2018

Gemert beleefde zondag in het duel met Alphense Boys een pijnlijke middag. De ploeg verspeelde een 3-0 voorsprong en bleef – ondanks dat aan de laatste twee tegentreffers een luchtje zat – na 90 minuten met lege handen achter, 3-5.

Een flinke tik voor de zwartwitten die een mooie serie van 5 overwinningen op rij ruw verstoord zagen worden en door het verlies zakten naar de 4e plaats op de ranglijst. Aanstaande zondag moet Gemert op jacht naar eerherstel als het in Utrecht op bezoek gaat bij hekkensluiter sva Papendorp.

Papendorp komt voort uit het in 1990 opgerichte Margreb 90, een vereniging die haar oorsprong vindt in de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap in de Utrechtse wijk Kanaleneiland.  De club kwam rond 2010 behoorlijk in de lift zitten en speelde de laatste 3 jaar in de derde divisie. Afgelopen zomer degradeerde de ploeg uit de zaterdag derde divisie en veranderde het haar naam in sva Papendorp.

Dit seizoen wordt Papendorp geplaagd door veel personele problemen. Hierdoor heeft het veel moeite om een hoofdklassewaardig elftal op te been te brengen. Dit verklaart de slechte serie van de ploeg de laatste weken.Papendorp begon het seizoen nog wel aardig met een gelijkspel tegen RKAVV, 1-1. Hierna leden de Utrechters echter alleen nog maar flinke nederlagen. Voorlopig dieptepunt is de 11-0 monsternederlaag afgelopen zondag in Meerssen tegen sv Meerssen.

Met een punt uit 7 wedstrijden is Papendorp samen met De Meern op dit moment de nummer laatst in de hoofdklasse B. Als Gemert zondag  haar normale niveau weet te halen, moet het dan ook de punten mee terug naar Brabant kunnen nemen. Van onderschatting mag echter ook in dit duel geen sprake zijn, want in het voetbal is niets vanzelfsprekend. Daar weten de zwartwitten sinds afgelopen zondag alles van.

Het duel wordt zondag gespeeld op Sportpark Papendorp in Utrecht, waar om 14.30 wordt afgetrapt.

Graag tot dan!