GEMERT IN FINALE! Zwartwitten woensdag thuis tegen Staphorst

8 juni 2019

Gemert staat in de finale van de playoffs! Komende week gaat het erom spannen voor de zwartwitten. Woensdagavond (20 uur) speelt de ploeg van Reinald Boeren thuis tegen zaterdaghoofdklasser vv Staphorst. Zaterdagmiddag om 15.00 uur wacht de return in het dorp in de kop van Overijssel.

Inzet is promotie naar de derde divisie. Wat een heerlijk vooruitzicht; twee wedstrijden op het scherp van de snede, met alles erop en eraan. vv Staphorst rekende zaterdagmiddag gedecideerd af met sc Feyenoord. De 0-3 uitzege was al een stevige basis, de 4-0 thuisoverwinning maakte nogmaals duidelijk wie de sterkste ploeg is.

Een vergelijkbaar scenario ontrolde zich in het tweeluik tussen Gemert en SDO uit Bussum. Woensdag wonnen de zwartwitten overtuigend met 0-5. Dat kan bijna niet meer misgaan, was de algemene opinie, maar Gemert moest het nog wel even doen: geconcentreerd beginnen en elk risico op een wonder uitsluiten.

Dat gebeurde. Daardoor werd het uiteindelijk een enigszins lauw potje op sportpark Molenbroek, maar dat sprak alleen maar in het voordeel van de zwartwitten.

Reinald Boeren had Willem den Dekker naast zich op de bank gehouden. Uit voorzorg, want de middenvelder had woensdag al een gele kaart gepakt. Jasper Lalisang nam zijn plaats in. De andere tien stonden ook in Bussum al op het wedstrijdformulier.

Gemert – nog altijd zonder Thijs van Pol dus – en SDO hadden een rustige beginfase achter de rug, toen Gemert de score opende in de dertiende minuut. De man in vorm – Sander Vereijken – zette de aanval op, betrok Jens Leijten, wiens voorzet door Vereijken zelf werd afgerond. Een mooie goal. Mocht er nog twijfel zijn geweest aan een goede afloop, dan was die nu definitief verdwenen.

Dat viel ook een beetje af te lezen van de wedstrijd. Gemert wilde geen onnodige energie verspelen met het oog op volgende week, waardoor SDO zonder te geloven in een remonte toch een paar keer gevaarlijk kon worden. Joost Heerschop en met name Jesse van Huisstede waren een paar keer dichtbij, maar stuitten op Bono Barten of eigen onmacht. Gemert deed het qua rendement beter. De ploeg meldde zich kort voor rust weer eens gevaarlijk voorin en meteen lag de 2-0 in de touwen. Goudhaantje was opnieuw Sander Vereijken, die vanuit een onmogelijke hoek raak schoot.

Het verloop van de tweede helft liet zich een beetje raden. Geen van beide ploegen wilde en hoefde nog het onderste uit de kan. Het surplus aan kwaliteit bij de zwartwitten leidde toch tot een grotere voorsprong. Joost Habraken werd gelanceerd door Sander Vereijken en maakte er fijntjes 3-0 van en een kwartier voor tijd pikte ook Ralf Kemper zijn doelpuntje mee: 4-0. Ondertussen nam Reinald Boeren de gelegenheid te baat om een aantal wissels door te voeren en spelers rust te gunnen.

Want komende week dient alles en iedereen fit en scherp te zijn en gaat Gemert alles op alles zetten om dat felbegeerde ticket voor de derde divisie te grijpen. Voor het eerst in zeven jaar is Gemert zo dicht bij promotie! Alle supporters zijn dan ook uitgenodigd om woensdag naar sportpark Molenbroek te komen om de zwartwitten aan te moedigen. Houd deze website en de sociale media-kanalen in de gaten voor het laatste nieuws rond de duels van woensdag en zaterdag. Zo gaan er zeker supportersbussen rijden naar Staphorst.  Opgave à tien euro is nu al mogelijk via karinvstiphout@hotmail.com

GEMERT: Barten; Houwers, Brugmans (65. Teuben), Jacobs (57. Westerlaken), Van den Broek, Leijten (61. Van Osch), Brouwers, Habraken, Lalisang, Vereijken, Kemper.