Gemert in extremis naast Westlandia; 1-1

Selectie 2021/2022
3 oktober 2021

Gemert is ook in de zevende wedstrijd van het seizoen ongeslagen gebleven. Het scheelde niet veel tegen Westlandia, want diep in blessuretijd stond er nog een 1-0 op het scorebord in Naaldwijk. Maar in een ultieme poging maakte Yentl Meyssen er met een harde kopstoot 1-1 van.

Het was een voor Gemert heerlijke ontknoping en op basis van de tweede helft ook wel verdiend. Zelfs Stefan Tielemans was bij de laatste corner mee naar het front getrokken om van dichtbij te zien dat Gemerts nieuwste aanwinst uit België in extremis toch een Gemerts feestje ontketende.

Westlandia en Gemert – begonnen met Jorzolino Falkenstein weer in de basis – gaven elkaar voor rust weinig toe. De zwartwitten moesten vooral opletten voor de omschakeling van de thuisploeg, die er met enkele snelle aanvallers gevaarlijk uit kon komen. Zo kwam ook de eerste goal tot stand. In de 22e minuut maakte Jedsel Markes er 1-0 van. De bal ging er via de binnenkant van de paal in.

Het veranderde weinig aan het evenwicht in de wedstrijd. Veel uitgespeelde kansen vielen er niet te noteren. Ook Gemert had moeite om mogelijkheden bij elkaar te sprokkelen. Direct na de openingstreffer was Joost Habraken dreigend met een lob. Erwin van den Broek probeerde het met een kopbal uit een corner, maar verder werd Westlandia niet vaak in verlegenheid gebracht. Westlandia had voor rust nog de beste kans. Opnieuw Markes mocht alleen op Stefan Tielemans af, maar hij vond slechts het zijnet.

Na rust ging Gemert op jacht naar de gelijkmaker. Westlandia anticipeerde nog nadrukkelijker op de counter. Gemert was wel beter, maar de kansen bleven schaars. In de 55e minuut moest Jens Leijten het veld verlaten, zo op het oog met een fikse hamstringblessure. Zijn vervanger was Yentl Meyssen. Nadat Stefan Tielemans nog had moeten handelen bij een Naaldwijks afstandsschot, was Ralf Kemper in de zeventigste minuut gevaarlijk. Zijn schot ging via een speler van Westlandia naast.

Het was wel een teken dat er nog iets in het vat zat voor de ploeg van Reinald Boeren. Willem den Dekker had bijna succes met een vrije trap in de korte hoek. De bal zeilde maar net naast.

Was er nog iets mogelijk? Bram Jacobs werd de wei in gestuurd en toog meteen naar de spits. De druk op de verdediging van Westlandia nam snel toe. Maar het lukte pas op het allerlaatste moment. Met Stefan mee in het strafschopgebied kwam de bal terecht bij Yentl Meyssen, die hard raak kopte en zo de ongeslagen status van de zwartwitten verlengde. Het maakte de lange busreis terug naar Gemert in ieder geval een stuk aangenamer.

Komende zondag staat er weer een thuiswedstrijd op het programma. Dan komt het Utrechtse Hercules naar sportpark Molenbroek.

GEMERT: Tielemans, Leijten (55. Meyssen), Brugmans (84. Jacobs), Van Loon, Van den Broek, Lammers, Habraken, Den Dekker, Daniëls, Falkenstein (64. Van Diepen), Kemper.