Gemert zaterdag in derby tegen UDI’19

10 maart 2016

Gemert speelt zaterdagavond op eigen veld de derby tegen UDI’19. De belangen zijn groot. Het elftal van Bert Ruijsch wil en moet de punten in eigen huis houden om uit de gevarenzone te blijven. Door de nederlaag tegen O.S.S.’20 is de ploeg nu terug te vinden op de negende plaats in de Hoofdklasse B.

De tegenstander van zaterdag, UDI’19, won afgelopen weekend wel. In een moeizame wedstrijd werd Baronie met 1-0 verslagen. Het doelpunt kwam op naam van Lars van Geelkerken. Dankzij de overwinning kwamen de Udenaren op gelijke hoogte met Gestel. UDI’19 heeft momenteel 27 punten uit zeventien wedstrijden, Gemert heeft er 23 uit achttien.

De wedstrijd Gemert – UDI is een wedstrijd op zich. De derby staat al jarenlang vast op het programma in de Hoofdklasse B en wordt altijd druk bezocht. Eerder dit jaar stonden de clubs tegenover elkaar in Uden. Die wedstrijd eindigde in 0-0. Met name de defensie van Gemert speelde toen ijzersterk en gaf weinig weg. Vorig seizoen wist UDI de drie punten mee te nemen van sportpark Molenbroek. De wedstrijd eindigde toen in 1-2.

Gemert-UDI heeft natuurlijk een extra tintje omdat Bert Ruijsch volgend seizoen aan de slag gaat op Parkzicht. Ook treft Gemert zaterdag een oud-speler in de persoon van Patrick Philippart. Hij kwam van 2013 tot 2015 uit op sportpark Molenbroek. Zijn laatste seizoen in Gemert miste hij deels vanwege een wereldreis. Ook komende zomer gaat Philippart op reis. Samen met ploeggenoot Mark Werts gaat hij vanaf mei spelen voor het Amerikaanse Dayton Dutch Lions. Na drie maanden zal hij die club weer verlaten en terugkeren naar Nederland.

Gemert moest het zondag tegen O.S.S.’20 doen zonder Erik van Dijk, Yoeri Vissers, Vincent Buijssen en Youri van Brussel. Yoeri Vissers ontbrak vanwege ziekte, maar is normaliter weer van de partij zijn tegen UDI. Buijssen en Van Brussel kampen met langdurig blessures. Erik van Dijk is een twijfelgeval voor de wedstrijd van zaterdag.

De derby begint om 19.30 uur. De ploeg rekent op de steun van de trouwe aanhang. Tot zaterdag dus!