Gemert in 1e voorronde beker naar Kampong

10 augustus 2023

Gemert 1 maakt zich op voor de eerste serieuze krachtmeting van het seizoen. Aanstaande zondag (13 augustus) neemt de ploeg het in de eerste voorronde van het toernooi om de TOTO KNVB Beker op tegen sv Kampong.

Sportvereniging Kampong is de grootste omnisportvereniging van Nederland. De vereniging uit Utrecht herbergt diverse takken van sport, waaronder de roemruchte hockeyafdeling, en telt meer dan 5000 leden. De voetbalvereniging is opgericht op 29 september 1902.

Vorig seizoen promoveerden de Utrechters na slechts één jaar vierde divisie ten koste van het bij Gemert niet onbekende JOS Watergraafsmeer naar de derde divisie. Voor aankomend seizoen is de ploeg van trainer-coach Frank Bruijns ingedeeld in de derde divisie A (en niet bij Gemert dus).

Een van de doelstellingen die Gemert zich ieder jaar aan het begin van het seizoen stelt, is het behalen van het hoofdtoernooi om de KNVB Beker. De club kent een mooie historie in het bekertoernooi, zowel landelijk als op districtsniveau. De ploeg legde in het verleden veel hogergeplaatste teams en zelfs betaald voetbalploegen het vuur aan de schenen. Velen herinneren zich ongetwijfeld nog de duels met Feyenoord in 2018 en ADO Den Haag in 2021.

Om het hoofdtoernooi te bereiken, zal de ploeg van Reinald Boeren dit seizoen twee hordes moeten nemen. De eerste dus aanstaande zondag op sportpark Maarschalkerweerd, onder de rook van stadion De Galgenwaard.

Het duel begint om 14.30 uur. Uiteraard ben je van harte uitgenodigd om onze zwartwitten aan te komen moedigen.

Graag tot zondag!