Gemert houdt playoffs in zicht na ruime zege

19 mei 2019

Gemert blijft in de race voor een ticket voor de nacompetitie om promotie naar de derde divisie. De zwartwitten wonnen zondagmiddag overtuigend van rksv Minor (5-2) en hebben volgende week minimaal één punt nodig in de uitwedstrijd tegen Baronie.

Een spannend slot is dus gegarandeerd. Zondagmiddag maakte geen van de toppers een fout. Groene Ster won uit bij Alphense Boys en stelde daarmee het kampioenschap veilig. De felicitaties gaan uit naar de ploeg uit Heerlerheide! De achtervolgers Halsteren, Gemert en Baronie pakten drie punten en gaan volgende week uitmaken wie naar de nacompetitie gaan.

Gemert heeft één opdracht: Baronie in de rechtstreekse confrontatie onder zich houden. Een gelijkspel is derhalve afdoende.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd kort afscheid genomen van een aantal spelers die volgend seizoen niet terugkeren in het zwartwit. Na afloop volgden de spelers die eerst met Gemert 2 kampioen werden uit bij Bekkerveld en inmiddels in Gemert een feestje bouwden. In totaal tien spelers en verzorger Koen Verheijen werden uitgezwaaid: Sander Vereijken, Erwin van den Broek, Jasper Lalisang, Niels van Hooff, Dennis van Rooij, Dennis Groen, Balder van Osch, Michiel Merks, Roy Olislagers en Thijs Fonken.

Zondag had Gemert – met Erwin van den Broek als linksback en Jens Leijten rechtsachter – een bliksemstart. Ralf Kemper maakte er al in de eerste minuut 1-0 van voor de zwartwitten. In het vervolg was Gemert  duidelijk beter, maar werd de ploeg ook snel wat slordiger. Groene Ster kwam in de 23e minuut op gelijke hoogte door een treffer van Tjemu Kunu. Vrijwel direct daarop hadden de Limburgers zelfs de kans op 1-2, maar Bono Barten bleef de situatie meester.

Gemert heeft evenwel een surplus aan kwaliteit en vertaalde dat nog voor rust in een comfortabele marge. Thijs van Pol toonde zijn specialiteit door een voorzet van Jens Leijten binnen te koppen (2-1), tien minuten later leidde een fraaie aanval over meerdere schijven tot een doelpunt van Sander Vereijken, die bij de tweede paal raak prikte. De wedstrijd werd nog voor de thee in het slot gegooid. Willem den Dekker drukte af en maakte er op slag van rust zelfs 4-1 van.

Het verschil was gemaakt en dat leidde tot een ietwat gezapige tweede helft. Gemert liet zich niet meer foppen door de opponent uit Nuth, die zelf geen vuist meer kon maken. Thijs van Pol tilde zijn seizoenstotaal naar een indrukwekkend aantal van 33 met de 5-1. In de slotfase deed Randy Quaedackers iets terug namens Minor, maar het waren doelpunten voor de statistieken.

Deze week gaat het vizier van de equipe van Reinald Boeren op de afsluitende topper tegen Baronie. In Breda moet Gemert zichzelf komende zondag belonen voor het goede seizoen door een playoff-ticket te grijpen.

GEMERT: Barten; Leijten, Brugmans, Jacobs (75. Westerlaken), Van den Broek, Habraken, Brouwers (60. Lentjens), Den Dekker, Vereijken, Kemper (65. Lalisang), Van Pol.