Gemert houdt Helmond Sport knap op 2-2

13 juli 2021

Gemert is de oefencampagne in de aanloop naar het nieuwe seizoen prima gestart. De ploeg van Reinald Boeren hield eerstedivisionist Helmond Sport dinsdagavond knap op 2-2 en zorgde daarmee voor een aangenaam weerzien met het talrijke thuispubliek.

Want het was even geleden dat we de hoofdmacht van de zwartwitten in actie hadden gezien. Half oktober 2020 werd de laatste thuiswedstrijd gespeeld, waarna corona de competitie opnieuw stillegde.

De supporters maakten dinsdag kennis met de vernieuwde selectie. Met oude bekenden, zoals Jorzolino Falkenstein, Ralf Kemper en Erwin van den Broek, met nieuweling Chafik Mezziani en met jonge talenten als Dylan van Diepen, Sidi Kourouma, Tigo van Lee (zoon van voormalig eerste elftalspeler Jordan) en Stijn van den Heuvel.

Compleet was de groep nog niet. Willem den Dekker, Joop Daniels, de nieuwe centrale verdediger Joris Janssen en aanvaller Jeremy Raaijmakers waren er om uiteenlopende redenen nog niet bij.

Gemert, sinds een weekje in training, presenteerde zich goed. Helmond Sport had natuurlijk meer balbezit en was vooral in de beginfase dreigender, maar de zwartwitten voetbalden bij vlagen goed mee en kwamen tot een aantal speldenprikken, zonder dat het echte kansen werden. Het enige doelpunt van de eerste helft kwam op naam van Arno van Keilegom, die Gemert-doelman Stefan Tielemans in de 20e minuut verschalkte, 0-1.

In een voorbereiding is het logisch dat na de eerste helft flink wordt doorgewisseld. Bij Helmond Sport werden in de rust zeven spelers afgelost, bij Gemert twee, later gevolgd door nog vier.

Het scoreverloop maakte het tweede deel van de tweede helft zeer amusant. Gemert kwam in de 78e minuut op gelijke hoogte dankzij twee invallers. Sem Jansen zorgde voor de assist, de afwerking kwam op naam van Stijn van den Heuvel (zie foto); wat een binnenkomer voor de jongeling.

Lang duurde de vreugde niet, want een paar minuten later herstelde Helmond Sport de orde. Nando Nostlinger kopte de bal over Stefan Tielemans in de touwen, 1-2.

Daarmee leken de Helmonders alsnog op weg naar de overwinning, maar Gemert legde zich daar niet bij neer en liet het thuispubliek nog een keer opveren. Een prima aanval via Chafik Mezziani en Jorg van Zutphen leidde tot een overtreding op Stijn van den Heuvel in het Helmondse strafschopgebied en een penalty in de 88e minuut. Ralf Kemper klaarde het karwei koeltjes en zorgde voor de 2-2, zodat de zwartwitten net als vorig jaar (1-1) een remise uit het vuur sleepten in de oefenouverture tegen de eerstedivisionist.

De voorbereiding gaat nu in volle vaart verder. Komende zaterdag om 17.00 uur speelt Gemert op eigen veld tegen zaterdageersteklasser NIVO Sparta uit Zaltbommel. De entree is dan gratis.

Startopstelling Gemert: Tielemans, Leijten, Cas Jansen, Van Loon , Van den Broek; Habraken, Lammers, Ben Rouba, Falkenstein, Kemper. Van Diepen.

Invallers: Sem Jansen, Kourouma, Jacobs, Mezziani, Van Zutphen, Van Lee, Van de Heuvel.