Gemert hervat zondag de competitie bij vv De Meern

15 januari 2019

De winterstop is weer voorbij.  Aanstaande zondag (20 januari) hervat Gemert de competitie met een uitwedstrijd tegen vv De Meern. Onze zwartwitten staan na een prima eerste seizoenshelft op een mooie derde plaats en doen volop mee om de prijzen. Omdat de verschillen bovenin uiterst gering zijn, is het wel zaak om geen averij op te lopen en te blijven winnen, te beginnen zondag bij de hekkensluiter in de hoofdklasse B.

Gemert kende een goede voorbereiding op het tweede gedeelte van het seizoen. De eerste wedstrijd van het nieuwe jaar tegen derde divisionist Blauw-Geel’38  ging weliswaar nipt verloren (3-2), maar daarna maakte de ploeg in de oefenduels tegen Wittenhorst (5-0) en AWC (5-1) een prima indruk en werd er overtuigend gewonnen.

De technische commissie heeft niet stil gezeten in de winterstop. Gemert verlengde het contract  met coach Reinald Boeren (die kan terugkijken op een goed eerste half jaar) met een jaar en legde al een behoorlijk aantal spelers, onder wie aanvoerder Thijs van Pol, vast voor volgend seizoen. Coen Brouwers keert na een half jaartje FC Lienden weer terug op het oude nest. Of de sterke middenvelder zondag alweer van de partij kan zijn, is op dit moment nog niet bekend.

Gemert reist zondag dus met een goed gevoel naar De Meern, een plaats in het westelijk deel van de gemeente Utrecht. De Meern, dat vorig seizoen degradeerde uit de derde divisie, kende met slechts 2 punten uit de eerste 13 wedstrijden een desastreuze eerste competitiehelft. Toch zit daar juist het gevaar voor Gemert. De Meern is er zich terdege van bewust dat er snel punten gepakt moeten worden wil de ploeg een tweede degradatie op rij voorkomen. Ze zullen er dan ook op gebrand zijn om het tweede competitiegedeelte goed te beginnen, en de punten in eigen huis willen houden. Aan onze jongens de mooie taak om dit niet te laten gebeuren.

Het duel op sportpark De Meern in De Meern begint zondag om 14.00 uur.

We zien u graag langs de lijn om onze ploeg te steunen.