Gemert hervat competitie thuis tegen Westlandia

7 januari 2020

Gemert sloot op 15 december met een fraaie 2-1 zege op DEM en een keurige vierde plaats op de ranglijst de eerste seizoenshelft af. Aanstaande zondag hervatten de zwartwitten de competitie met een thuisduel met Westlandia, de huidige nummer 14 van de Derde Divisie B.

RKVV Weslandia werd op gericht op 14 november 1922 en is afkomstig uit Naaldwijk (provincie Zuid-Holland). Westlandia promoveerde een kleine twintig jaar geleden, in 2001,  voor het eerst in haar bestaan naar de hoofdklasse. In het seizoen 2008/2009 werd de ploeg kampioen in de hoofdklasse A, toen het hoogste amateurniveau. Een jaar later werd promotie naar de nieuw gevormde topklasse gemist.

In 2014 kwam trainer Edwin Grünholz naar sportpark De Hoge Bomen. Aan de hand van de (ex-) zaalvoetbalinternational, die op het veld uitkwam in Nederland  en België, werd Westlandia in 2016 voor de tweede keer kampioen in de hoofdklasse A en werd promotie naar de derde divisie afgedwongen.

Grünholz nam aan het eind van vorig seizoen afscheid van de ploeg om trainer te worden bij de gerenommeerde tweededivisionist Quick Boys. Hij werd in Naaldwijk opgevolgd door Marcel Koning, die in het verleden uitkwam voor ADO Den Haag, NEC en NAC. Koning kwam over van het Haagsche HBS. Zijn contract bij Westlandia is inmiddels met een jaar verlengd.

Met Westlandia komt zondag de laatste ploeg naar Gemert waar de zwartwitten nog niet tegen speelden dit seizoen. Ondanks de wat magere 14e plaats zijn de Zuid-Hollanders een geduchte en niet te onderschatten tegenstander. Op eigen veld is Gemert echter tot veel in staat dit seizoen en nauwelijks te kloppen. De laatste 5 thuisduels werden gewonnen en alleen koploper O.S.S.’20 vertrok tot op heden met de volle buit van sportpark Molenbroek.

Om weer in het ritme te komen, speelde Gemert vorig week een oefenwedstrijd tegen de profs van TOP Oss. Het duel, waarin veel jonge spelers speelminuten mochten maken, ging met 5-0 verloren.

Komt Gemert goed uit de winterstop en kunnen ze de zesde thuiszege op rij boeken?  U kunt het live meemaken aanstaande zondag op sportpark Molenbroek, waar om 14.00 uur wordt afgetrapt. Na afloop, en hopelijk met drie punten in de achterzak, is het extra gezellig in de kantine, waar een Hollandse Middag wordt gehouden, met medewerking van DJ Ronald. Lees er meer over in dit bericht.

Graag tot zondag!