Gemert en Hercules in evenwicht

5 maart 2023

Gemert heeft zondagmiddag een punt overgehouden aan de ontmoeting met USV Hercules. Gemert kwam voor rust via Ralf Kemper op voorsprong. Na rust voerde Hercules de druk echter flink op. Verder dan een treffer kwamen de Utrechters echter niet, zodat de wedstrijd uiteindelijk onbeslist eindigde, 1-1,

Gemert moest het tegen Hercules doen zonder eerste doelman Stefan Tielemans. Hij werd in deze wedstrijd prima vervangen door Romeo Okonkwo. De van een schorsing teruggekeerde Eon Herman had de voorkeur gekregen boven de uitblinker van vorige week bij Gemert, Safa Kizir.

Gemert en Hercules begonnen voorzichtig aan het duel en kansen bleven de eerste 25 minuten uit. In de 28e minuut kwam het eerste gevaar van de wedstrijd van Gemert toen Ralf Kemper een voorzet van Eon Herman tegen de lat werkte. Een minuut later was het wel raak voor Gemert toen Ralf Kemper in de kluts wist te scoren, 0-1.

Voor Hercules het sein om het heft wat nadrukkelijker in handen te nemen, maar veel meer dan een gevaarlijk voorzet vlak voor rust die net over het doel van Gemert zeilde wisten de Utrechters ondanks het vele balbezit niet te creëren.

Na rust pakte Hercules de zaken nog wat energieker aan en in de 51e minuut lag de gelijkmaker achter Romeo Okonkwo,1-1. Vlak hierna was Gemert via Jasper Waalkens (ook vanmiddag weer de gevaarlijkste Gemert-aanvaller) dicht bij een nieuwe voorsprong, maar geleidelijk aan werd Gemert steeds meer achteruit gedwongen

Vooral in de spannende slotfase draaide Hercules Gemert de duimschroeven nog even flink aan. De Gemert-defensie – voor de winter toch een aantal keer zorgenkindje bij de zwartwitten – stond ook deze wedstrijd echter als een huis en gaf nauwelijks wat weg.

Aan de andere kant had Gemert misschien met iets meer geluk zelfs nog de volle buit kunnen pakken, maar met een punt kon iedereen in het zwartwitte kamp zeker gezien het wedstrijdbeeld uiteindelijk prima leven.

Volgende week gaat Gemert op bezoek bij de koploper in de derde divisie ADO’20. Een mooie uitdaging voor de ploeg van Reinald Boeren die prima uit de winterstop is gekomen.

Opstelling Gemert: Okonkwo, Migchels (74. Van Zutphen), Jacobs, Meyssen, Fleuren, Brugmans, Lammers ,Waalkens, Barten (90. Ben Rouba), Kemper en Herman (63. Illidge)

Meer wedstrijdfoto’s van onze fotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.