Gemert heeft selectie volgend seizoen rond

25 mei 2018

Met de overeenstemming over een tweede jaar van Balder van Osch in het eerste team heeft de Technische Commissie van vv Gemert de selectie voor het nieuwe seizoen rond. Een overzicht.

Gemert nam afgelopen zondag afscheid van vijf spelers. Ruben Rodrigues (FC Den Bosch) en Ron Jansen (het Belgische ksk Branddonk) gaan naar andere clubs, Sven van Ommeren, Bart van Berlo en Ronny van den Elzen stoppen met voetbal op hoog niveau. Er is nog een aantal spelers dat ook vertrekt: Frank Bouwmans wil bij een andere club proberen om eerste keeper te worden, Jeremias Carlos David is al enkele maanden geleden geblesseerd gestopt en Duane Villanueva heeft een pechseizoen met allerlei blessures achter de rug en keert niet meer terug in de selectie.

Dus was er veel werk aan de winkel voor de Technische Commissie, maar inmiddels zijn alle posities goed bezet en staat er voor volgend seizoen een selectie met veel potentie. Belangrijk is natuurlijk de terugkeer van Thijs van Pol. De aanvaller speelde al tussen 2014 en 2016 bij Gemert en maakte daarna de overstap naar FC Oss in de eerste divisie. Volgend seizoen trekt hij weer het zwartwit om de schouders.

De andere versterkingen komen allemaal uit de nabije regio of de eigen opleiding. Willem den Dekker staat al jaren te boek als een van de regionale talenten en komt over van Erp. Sander Vereijken is een veelbelovende linksbuiten, die met Mierlo-Hout dit seizoen kampioen is geworden. Deurnenaar Erwin van den Broek maakt de overstap van ZSV uit Zeilberg en wordt volgend seizoen een belangrijke optie aan de linkerkant.

Vanuit de eigen opleiding komt Roy Olislagers over. De aanvaller zat dit seizoen al regelmatig op de bank bij het eerste elftal en maakt nu definitief de stap. Hij voegt zich bij de groep jonge, zelf opgeleide spelers, die gretig een gooi gaan doen naar een basisplaats, met onder meer Lars Teuben, Dennis van Rooij, Thijs Fonken en Balder van Osch. Voorwaarde van de TC is dat spelers – uit eigen opleiding of van elders – ambitieus zijn en onvoorwaardelijk graag voor Gemert 1 uitkomen.

Voor de positie onder de lat heeft Gemert komend seizoen drie volwaardige kandidaten. Bono Barten heeft een geweldig eerste seizoen achter de rug en werd afgelopen vrijdag uitverkozen tot ‘Speler van het Jaar’ door de supportersvereniging. Hij krijgt straks concurrentie van Niels van Hooff, het jonge Gemertse keeperstalent dat in de winterstop terugkeerde bij Gemert na jaren in de opleiding van FC Den Bosch en Vitesse. Aanwinst is ook Michiel Merks uit Boekel. Merks was vorig jaar tweede doelman bij derderdedivisonist Blauw Geel’38.

De selectie bestaat uit 22 spelers: 19 veldspelers en drie keepers.

De totale selectie voor seizoen ’18-’19:  Bono Barten, Erwin van den Broek, Coen Brouwers, Kees Brugmans, Youri van Brussel, Willem den Dekker, Thijs Fonken, Dennis Groen, Joost Habraken, Niels van Hooff, Bram Jacobs, Ralf Kemper, Jasper Lalisang, Jens Leijten, Michiel Merks, Roy Olislagers, Balder van Osch, Thijs van Pol, Dennis van Rooij, Lars Teuben, Sander Vereijken, Jori Vermeulen.