Gemert haalt uit tegen Halsteren, 4-1

17 september 2017

Gemert heeft in de tweede thuiswedstrijd van het seizoen aan klantenbinding gedaan. Halsteren werd met 4-1 naar huis gestuurd, een heerlijke opsteker voor de zwartwitten.

De eerste twee duels, thuis tegen OSS’20 en uit tegen Goes, waren nog een beetje weifelend geweest voor de zwartwitten. Maar de zege van zondag op de West-Brabanders was zeer overtuigend. Ook met een goedgevulde ziekenboeg kan het dus, want tegen Halsteren ontbraken nog altijd vijf potentiële basisspelers: Sven van Ommeren, Youri van Brussel, Jeremias Carlos David, Balder van Osch en Bram Jacobs.

De ploeg startte met Bart van Berlo op het middenveld met het duo Dennis van Rooij/Kees Brugmans in zijn rug. Het spel oogde een stuk gedurfder, offensiever en agressiever dan vorige week in Goes en dat betaalde zich direct uit. Ruben Rodrigues testte doelman Lazaroms van Halsteren al in de eerste minuut met een venijnig schot. Uit de hoekschop die daarop volgde, was het alsnog raak en ook nu via Rodrigues. De corner was ingestudeerd, de afronding goed: 1-0 in de tweede minuut.

Wat een mooie ruggesteun voor de thuisploeg, die sterk bleef voetballen. Pas na een kwartiertje kreeg Halsteren een beetje kleur op de wangen. In de 25e minuut kwam ook de gelijkmaker op het scorebord. Josimar Pattinama prikte via de onderkant van de lat raak: 1-1.

Halsteren leek op dat moment voetballend de overhand te houden en had snode plannen om door te stoten, maar het was Gemert dat in de slotfase van de eerste helft genadeloos toesloeg. De ploeg die nog maar één keer had gescoord in de eerste twee duels, uit een penalty, zette Halsteren nog voor het rustsignaal op forse achterstand. De zwartwitten werden aan de hand genomen door Ruben Rodrigues, het talent dat zich zondagmiddag duidelijk onderscheidde op sportpark Molenbroek. In de37e minuut had hij een prima passeeractie op de linkerflank en rondde Ralf Kemper de voorzet af: 2-1. Een paar minuten later scoorde Gemert voor de derde keer. Een corner van de voet van Rodrigues werd door Ron Jansen met het hoofd afgewerkt.

Zo ging Gemert met een comfortabele marge rusten. Maar de zwartwitten waren wel op hun hoede, want Halsteren heeft op zichzelf een prima ploeg, met vooral offensief gezien veel kwaliteiten. De gasten probeerden de bakens ook wel te verzetten, maar de Gemertse defensie stond goed. In de tegenstoot was Gemert zeker zo gevaarlijk. Rodrigues kreeg een schietkans (over na een voorzet van Ralf Kemper) en Dennis van Rooij was dichtbij met een kopbal.

Langzaam maar zeker haalde Gemert zo de dreiging van een aansluitingstreffer weg. De beslissing viel in de 67e minuut. Ruben Rodrigues – weer hij – creëerde de kans, zette een paar Halsterenaren in de wind en maakte het uitstekend af: 4-1. Voor Rodrigues de beloning en bekroning voor een prima optreden.

De wedstrijd was daarmee gespeeld. Gemert kreeg nog een aantal kansen op meer, zo joeg Jens Leijten de bal nog van afstand op de paal, maar was natuurlijk dik tevreden met de vier goals en eerste overwinning van het seizoen.

GEMERT: Barten: Leijten, Van Rooij, Brugmans, Van den Elzen; Van Berlo (81. Villanueva), Rodrigues (83. Vermeulen), Brouwers; Jansen, Kemper, Habraken (71. Lalisang).

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Peter van Hout in het album op deze site.