Gemert haalt in tegen JOS in hoofdstad

16 maart 2023

Gemert haalt zondag in de hoofdstad het op 22 januari afgelaste duel met JOS Watergraafsmeer in. Voor zowel de zwartwitten als de Amsterdammers zijn de belangen groot in hun pogingen om weg te komen uit de onderste regionen.

Gemert zit in een goede flow. De resultaten sinds de winterstop hebben het vertrouwen van de zwartwitten goed gedaan en de puntendelingen tegen het sterke Hercules (1-1) en afgelopen zondag tegen koploper ADO’20 (0-0) waren regelrechte bonuspunten.

Op de ranglijst is de opleving nog niet meteen terug te zien. Omdat de directe concurrenten van Gemert ook hun puntjes sprokkelen, blijft de ploeg van Reinald Boeren in de gevarenzone zitten. Door de winst van Groene Ster vorige week tegen Unitas heeft Gemert de aan het eind van het seizoen veilige 14e plaats zelfs weer over moeten doen aan de Zuid-Limburgers.

De opponent van zondag is net als Gemert goed uit de winterstop gekomen en boekte de laatste weken een aantal aansprekende resultaten. Zo won de ploeg van trainer Cor ten Bosch van O.S.S.’20 (2-3) en HSC’21 (1-0). Afgelopen zondag liet JOS echter een behoorlijke steek vallen door op eigen veld met 0-3 onderuit te gaan tegen hekkensluiter Dongen.

Voor de Amsterdammers een reden te meer zijn om er alles aan te doen om de punten zondag wel in eigen huis te houden. Voor onze ploeg zijn de punten echter net zo kostbaar en de mannen van Reinald Boeren zijn vastbesloten om de goede lijn van de afgelopen weken vast te houden.

Een wedstrijd waar de spanning dus vanaf zal druipen. De aftrap op sportpark Drieburg is op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur.

Graag tot dan (en anders kun je alle ontwikkelingen volgen via het twitteraccount van de club).