Gemert met goed gevoel winterstop in

18 december 2016

Gemert 1 stapt met een goed gevoel de winterstop in. De ploeg van trainer Dennis Dekkers won zondag met 3-1 van Chevremont en eindigt de eerste seizoenshelft als vierde op de ranglijst.

Gemert startte met Mark van Dijk in de basis, net als donderdagavond in het bekerduel met Venray. De voorhoede werd bemand door Joost Habraken, Youri van Brussel en Vincent Buijssen, het middenrif door Jasper Lalisang, Mark van Dijk en Yoeri Visssers en achterin stonden Bart van Berlo, Bram Jacobs, Jori Vermeulen en Jens Leijten hun mannetje. Op goal was, zoals bekend, Sven van Ommeren de rots in de branding.

Gemert begon zeer voortvarend aan het duel met Chevremont. Eigenlijk had de wedstrijd al na tien minuten beslist kunnen zijn. In de derde minuut kopte Jasper Lalisang de 1-0 binnen op een voorzet van Yoeri Vissers en in de periode daarna kregen zowel Joost Habraken als Jens Leijten uitgelezen kansen om de marge te verdubbelen. Gemert vond telkens de ruimte in de defensie van de Limburgers en het was jammer dat de zwartwitten daar niet meer van konden profiteren.

In het vervolg werd het slordiger, zoals eerder al gebeurde tegen tegen Gestel en Venray. Korte passes die verkeerd aankomen, nonchalance bij de passing, kleine zaken die de dynamiek uit het spel halen. Chevremont profiteerde ook. Op fraaie wijze. Kordaat ingrijpen van de Gemertse defensie bleef uit, waardoor Brian Stevens de bal in de hoek kon draaien. Een mooie goal, een onverwachte 1-1.

Continu voelde je dat Gemert meer kwaliteit herbergde en in het slot van de eerste helft kwam dat opnieuw tot uiting. Vincent Buijssen had pech toen een fraaie boogbal vanaf rechts op de paal belandde en in de 39e minuut was opnieuw Buijssen dichtbij de 2-1 bij een voorzet van Youri van Brussel.

De tweede helft begon voortvarend voor de Gemertenaren. Yoeri Vissers zette knap door, schoot en in het vervolg ontstond een scrimmage, waar Joost Habraken het beste antwoord had. Hij schoof de bal binnen, 2-1 in de 46e minuut. Opnieuw was Vissers erg belangrijk in de voorbereiding.

Gemert zat opnieuw in een zetel, maar de ploeg maakte het karwei maar niet af, waardoor het spannend bleef op sportpark Molenbroek. In de 58e minuut had Youri van Brussel de 3-1 op zijn schoen na een schot van Yoeri Vissers. De rebound werd echter niet verzilverd.

Daardoor bleef Chevremont in de wedstrijd en bleef het thuispubliek dus ongerust. Dat was terecht, getuige de kans die Daniël Meijer van Chevremont kreeg in de 69e minuut. De man stond vrij voor Sven van Ommeren, had de hoek voor het uitkiezen, maar joeg de bal richting de reclameborden op de tweede rang. Pffff, daar kwamen de zwartwitten goed weg…

Aan de andere kant bleef Gemert kansen krijgen om het duel te beslissen. Jasper Lalisang stuitte op Mark Voss, Youri van Brussel kon een kopbal na een voorzet van Joost Habraken net niet genoeg kracht meer meegeven.

De bevrijdende treffer liet tot de 86e minuut  op zich wachten. Jasper Lalisang kroonde zich tot Man of the Match door een fraaie 3-1, via een halve omhaal.

Daarmee was het pleit beslecht. Chevremont probeerde het nog wel, maar de dikverdiende overwinning voor de zwartwitten kwam niet meer in gevaar. Gemert sluit de seizoenshelft af met een prima 3-1 zege en een vierde plaats op de ranglijst. De ploeg hervat op 15 januari de competitie met een uitwedstrijd tegen Halsteren, maar oefent op zondag 8 januari tegen derdedivisionist OJC Rosmalen.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jori Vermeulen, Jacobs, Van Berlo; Lalisang, Van Dijk, Vissers (80. Brouwers); Habraken, Van Brussel, Buijssen (73. Jansen).