Gemert heeft geen kind aan Venray

13 augustus 2016

Gemert heeft zaterdagavond flink uitgehaald tegen Venray. De eersteklasser begint pas op 4 september met de competitie en miste nog een aantal basisspelers, dus het krachtsverschil was erg groot. Uiteindelijk stond na negentig minuten een onwaarschijnlijke 14-2 op het scorebord.

Een test was het dus allerminst, maar voor de spitsen werd het een heerlijke wedstrijd om het zelfvertrouwen nog wat op te vijzelen. Bovendien kreeg de staf van Gemert opnieuw de bevestiging dat de gretigheid groot is. De onderlinge concurrentie is groot bij de zwartwitten, dus verzaken zit er niet in en dat straalt de ploeg ook uit.

Gemert startte opnieuw met vijf verdedigers – drie in het centrum (Bart van Berlo, Kees Brugmans en Davy Vermeulen) en Jens Leijten en Ronny van den Elzen op de flanken. Het middenveld werd zaterdag bemand door Coen Brouwers, Joost Habraken en Yoeri Vissers. Ron Jansen en Rick Wijnen speelden voorin. Na rust werd er opnieuw flink doorgewisseld. Vier spelers waren er nog niet bij: Mark van Dijk, Youri van Brussel, Vincent Buijssen en Sven van Ommeren.

Laatstgenoemde werd vervangen door Frank Bouwmans, maar die kreeg in negentig minuten ondanks twee tegentreffers weinig te doen. Al binnen tien minuten stond de 2-0 op het scorebord. Yoeri Vissers maakte een knappe beweging in het strafschopgebied om vervolgens de 1-0 binnen te schieten, Ron Jansen tekende voor een verdubbeling van de marge.

Bij rust stond het uiteindelijk 5-1 door nog twee treffers van Vissers en een van Jansen. Venray deed bij 3-0 iets terug; de bal werd van richting veranderd bij een vrije trap, waardoor Frank Bouwmans kansloos bleef.

Na rust denderden de zwartwitten vrolijk door. Ralf Kemper kroonde zich in één helft tot topscorer van de wedstrijd met vier treffers. Jasper Lalisang tekende voor twee goals en ook Rick Wijnen, Joost Habraken en nogmaals Ron Jansen deden een duit in het zakje. Een benutte penalty vormde de tweede Limburgse treffer.

De voorbereiding van Gemert loopt zo aardig op rolletjes met drie zeges en één gelijkspel. Voordat zondag Halsteren op bezoek komt op sportpark Molenbroek speelt de ploeg van Dennis Dekkers nog één keer: dinsdagavond uit tegen ZSV uit Zeilberg. Aanvang van dat duel is 19.30 uur.