Gemert gaat voor stunt tegen TEC

20 september 2021

Gemert en het bekertoernooi; dat heeft al geleid tot tal van mooie herinneringen bij de Gemertse supporters. Boeiende confrontaties met zowel amateur- als profclubs. In het verre en prille verleden. Met natuurlijk de wedstrijd tegen Feyenoord in 2018 nog vers in het geheugen. Wordt het bekertoernooi van 2021-2022 weer zo’n memorabele editie voor de zwartwitten? Woensdagavond gaat de ploeg van Reinald Boeren proberen om het hoofdtoernooi te bereiken. Tegenstander is TEC.

En daarmee is meteen duidelijk dat het niet eenvoudig zal zijn om door te dringen tot de eerste ronde. Er moet een heuse stunt aan te pas komen. Niet alleen komt TEC een divisie hoger uit dan onze zwartwitten, de ploeg uit Tiel is de laatste jaren uitgegroeid tot een gerenommeerde club in die Tweede Divisie.

TEC staat onder leiding van Hans van de Haar, die wordt geassisteerd door Léon Hese. Beide hebben hun sporen in het betaald voetbal ruimschoots verdiend. Van de Haar is oud-spits van onder meer FC Utrecht en De Graafschap. Hese kennen we bijvoorbeeld nog van zijn tijd in het verdedigingscentrum van Helmond Sport. Bekendste spelers in de selectie zijn aanvaller Denis Mahamudov en centrale verdediger Gino Bosz (zoon van Peter, de huidige trainer van het Franse Olympique Lyon). Ook zij kwamen in het verleden uit in het betaalde voetbal.

De ploeg uit de Betuwe, die afgelopen zondag in Amsterdam tegen AFC tegen de eerste nederlaag van het seizoen aanliep (2-1), is het nieuwe seizoen prima gestart en staat op dit moment op de derde plaats in de Tweede Divisie.

Gemert is na de zwaarbevochten zege tegen DEM (1-2) opgeklommen naar de tweede plek op de ranglijst in de Derde Divisie. Dit gegeven zal de zwartwitten het nodige vertrouwen geven in de poging om de lastige klip te omzeilen. De inzet is aantrekkelijk. In de eerste ronde van het hoofdtoernooi kun je immers loten tegen een betaaldvoetbal-club. Alle profclubs sluiten in het hoofdtoernooi aan, met uitzondering van de clubs die Europees spelen. Ajax, PSV, Feyenoord, Vitesse en AZ voegen een ronde later in.

De wedstrijd begint woensdag om 20.00 uur. Leden van de club en seizoenkaarthouders hebben gratis toegang op vertoon van hun pas. De entree voor niet-leden bedraagt 5 euro. Kinderen tot en met 15 jaar en 65-plussers betalen 2,50 euro.

Er geldt nog altijd een verplichte registratie en coronacheck. Dan kan digitaal door met uw mobiele telefoon de QR-code te scannen die je op meerdere plekken op het sportpark vindt. Indien u geen telefoon hebt, zijn er altijd nog papieren gezondheidsverklaringen beschikbaar, die u kunt tekenen en in de melkbus kunt deponeren.

Gezien de mogelijke drukte wordt iedereen opgeroepen om tijdig naar het sportpark te komen. De Gemertse aanhang wordt gevraagd om zoveel als mogelijk te voet en met de fiets te komen in verband met de parkeergelegenheid.

De zwartwitten kunnen alle steun woensdagavond gebruiken, dus we nodigen de Gemertse aanhang van harte uit om naar sportpark Molenbroek te komen.

Graag tot woensdag!