Gemert en Youri van Brussel nemen afscheid

20 november 2018

Gemert en Youri van Brussel nemen per direct afscheid van elkaar. Dat hebben de club en de speler dinsdagavond met elkaar afgesproken.

Youri van Brussel is bezig aan zijn vijfde seizoen op sportpark Molenbroek. Daarnaast timmert hij aan de weg als trainer in de jeugdopleiding van PSV. Beide zaken bleken in de loop van het seizoen steeds moeilijker met elkaar te combineren, met als gevolg dat de aanvaller/middenvelder een aantal wedstrijden van Gemert 1 moest missen.

Gaandeweg zijn beide partijen tot de conclusie gekomen dat het beter is als de wegen scheiden. ,,We vinden het jammer, maar gezien de situatie is dit de beste oplossing”, zegt Anthony Geurts namens de Technische Commissie. ,,Youri kan nu ook weer verder. We kijken met een goed gevoel terug op de 4,5 jaar dat hij bij ons heeft gespeeld.”

Van Brussel kwam in 2014 van NWC in zijn woonplaats Asten naar Gemert. In zijn jeugd speelde hij ook in de opleiding van Helmond Sport.