Gemert en UDI’19/CSU strijden om PEKA KROEF TROFEE

31 juli 2019

Aanstaande zaterdag (3 augustus) staat de traditionele oefenwedstrijd om de PEKA KROEF Trofee tussen Gemert en UDI’19/CSU weer op het programma. Het duel op Sportpark de Smelen in Odiliapeel is een echte oefenklassieker, die voor veel volgers van het amateurvoetbal in onze regio geldt als de officiële opening van het nieuwe voetbalseizoen.

Het duel in Odiliapeel kent een lange geschiedenis die teruggaat tot in de vorige eeuw. UDI’19/CSU was iedere keer van de partij, maar de tegenstander wisselde nogal eens in al die jaren. Zo waren o.a. Helmond Sport, Eindhoven, Achilles ’29 en Blauw-Geel ’38 al eens te gast op Sportpark de Smelen. De laatste jaren zijn onze zwartwitten met wisselend succes de tegenstander van de tricolores.

Reinald Boeren heeft niet veel tijd om tot zijn ideale elftal te komen. Gemert is inmiddels twee weken in training, maar moet er over goed twee weken al staan als de ploeg in Heemskerk in de eerste voorronde van het KNVB bekertoernooi het sterke ODIN ’59 ontmoet. Een week later staat de seizoensopening op eigen veld tegen OSS ’20 op het programma.

Het duel  is dan ook een belangrijk meetpunt in de voorbereiding. Daarnaast wordt het wel weer eens tijd voor een Gemerts succes in Odiliapeel Vorig jaar won Udi de wedstrijd met 3-1 en ging de bokaal voor het derde opeenvolgende jaar mee naar Uden. Hoog tijd dus voor onze zwartwitten om deze oefenklassieker weer eens winnend af te sluiten.

De aftrap zaterdag is om 17.00 uur. De entree bedraagt 4 euro, kinderen tot 12 jaar en 65 plussers mogen voor 2 euro naar binnen.