Gemert en UDI scoren niet

17 oktober 2015

Gemert 1 heeft zaterdagavond een punt meegenomen uit Uden. In een weinig hoogstaande maar toch boeiende derby bleven de doelpunten uit, 0-0.

Gemert startte op sportpark Parkzicht in een 4-4-2-systeem met Vincent Buijssen en Thijs van Pol voorin en een ruit op het middenveld met Coen Brouwers, Erik van Dijk, Jasper Lalisang en de van een blessure teruggekeerde Joost Habraken. Dat leek aanvankelijk niet goed uit te pakken, want de beginfase was voor de thuisploeg. UDI had veelvuldig balbezit en voetbalde ook een paar kansen bijeen, onder meer via Sam Wassenberg (prima redding Sven van Ommeren en een schot naast na prima actie).

Gemert liet UDI bewust een beetje komen, maar had het desalniettemin moeilijk en kwam zelf te weinig aan voetballen toe. De ploeg kwam het eerste half uur evenwel zonder kleerscheuren door en daarna kwam er langzaam maar zeker meer balans in de wedstrijd. Gemert kreeg zijn eerste grote kans via Joost Habraken, die op rechts doorbrak, maar net de inkomende Vincent Buijssen niet kon bereiken. In de 41e minuut sloeg de schrik nog even om het hart van de zwartwitte aanhang, toen Ritchie -Sam Anpong de bal uit een vrije trap tegen de onderkant van de lat pegelde.

Gemert was op dat moment al teruggekeerd naar het vertrouwde systeem met drie aanvallers. In de rust bleef Coen Brouwers achter in de kleedkamer en ging Ralf Kemper als rechtsbuiten spelen. Opnieuw deelde UDI aanvankelijk de lakens uit, maar keerden vrij snel de kansen. In het laatste half uur was Gemert de dominante en ook meest gevaarlijke partij. In de 66e minuut stuitte Vincent Buijssen op de uitkomende keeper Sander Maas, waarbij er in de daaropvolgende seconden even sprake leek van een penaltymoment. Scheidsrechter Barrett wuifde het Gemertse appèl weg.

Uit de tegenstoot had UDI zijn beste kans van de tweede helft. Tim Wolf kwam door op links, maar zijn schot ging naast.

Gemert zag Ronny van den Elzen en Erik van Dijk afhaken met blessures. Zij werden vervangen door Mark Kuijpers en Thijs Fonken. Zeker in de laatste fase van de wedstrijd maakte Gemert nadrukkelijk aanspraak op een doelpunt, terwijl de defensie – met een uitblinkende Davy Vermeulen – weinig meer weggaf. In de 75e minuut lobde Jasper Lalisang bal op de lat en in de 84e minuut was Thijs van Pol dichtbij. Zijn kopbal werd gekeerd door Maas.

Zo had Gemert in de slotfase nog de zege uit het vuur kunnen slepen, maar op basis van de wedstrijd (de eerste helft voor UDI, de tweede helft goeddeels voor Gemert) was de 0-0 prima te billijken.

GEMERT: Van Ommeren; Brugmans,  Vermeulen, Van Berlo, Van den Elzen (55. Kuijpers); Erik van Dijk (81. Thijs Fonken), Lalisang, Habraken en Brouwers (46. Kemper); Buijssen en Van Pol.