Gemert en UDI in evenwicht

6 augustus 2016

Gemert en UDI’19 hebben elkaar zaterdag in evenwicht gehouden in de traditionele oefenwedstrijd op het veld van rksv Odiliapeel. In een heerljk zomerzonnetje zorgden Robin van Cuijk en Youri van Brussel voor de treffers: 1-1. De Ton van Lanen Trofee werd uiteindelijk een prooi voor de tricolores, die de penalty’s beter namen.

Het jaarlijkse onderonsje op sportpark De Smelen in Odiliapeel vormt altijd een goede test. Dit keer is de competitiestart zelfs al dichtbij; UDI begint zaterdagavond al onder leiding van Bert Ruijsch thuis tegen Dongen aan de klus in de derde divisie, Gemert een weekje later thuis tegen Halsteren aan het seizoen in de hoofdklasse B.

Gemert-trainer Dennis Dekkers had zo’n beetje de hele selectie toen zijn beschikking. In de rust werd de helft van het elftal doorgewisseld, zodat iedereen aan de bak kwam. Gemert en UDI gaven elkaar weinig toe in Odiliapeel, zowel qua kansen als qua voetbal. De beide keepers kregen een paar keer de gelegenheid om zich te onderscheiden en deden dat ook. Sven van Ommeren greep enkele keren goed in, aan de andere kant deed Sander Maas dat ook. Tegen het einde van de eerste helft kreeg Gemert enkele prima mogelijkheden. Mark van Dijk, net als eind vorig seizoen opererend op het middenveld, stuitte op Maas en Jasper Lalisang schoot van dichtbij over. Met een reflex tikte Maas ook een schot van Ron Jansen tot corner.

In en na de rust werd er door de beide trainers flink doorgewisseld, zoals dat normaal is in een wedstrijd in de voorbereiding. Robin van Cuijk opende de score namens UDI. Hij kopte een voorzet vanaf de linkerflank tegendraads binnen: 1-0. De treffer maakte UDI in de daaropvolgende periode korte tijd dominant. Totdat Gemert antwoordde via Youri van Brussel. De middenvelder rondde een prima actie af met een schot dat buiten bereik van Maas bleef: 1-1.

Een gelijkspel was een te billijken weerspiegeling van de krachtsverhoudingen. Er werden meteen strafschoppen genomen om een beslissing te forceren. Gemert zat op rozen en had een voorsprong van twee rake pingels, maar het ging toch nog mis, waardoor UDI de Ton van Lanen mee naar huis mocht nemen.

De oefencampagne van Gemert gaat dinsdag verder met de eerste wedstrijd op het eigen sportpark Molenbroek. Dinsdag om 20.00 uur is Alverna, uitkomend in de hoofdklasse A, de tegenstander.