Gemert én Thijs van Pol ijzersterk tegen OFC: 3-0

2 februari 2020

Gemert is mentaal uit het goede hout gesneden. Dat bewezen de zwartwitten eerder dit seizoen al, maar de ultieme bevestiging volgde zondagmiddag. Na twee uitnederlagen op rij was het even de vraag hoe de ploeg van Reinald Boeren zich zou presenteren tegen OFC. Het antwoord was overtuigend. Gemert won de wedstrijd tegen de nummer twee met liefst 3-0 en keert daarmee terug op de derde plaats van de derde divisie.

Over de vraag wie de ‘Man van de Wedstrijd’ was, hoefde na afloop niet lang te worden nagedacht. Thijs van Pol maakte zijn dertiende, veertiende en vijftiende treffer van het seizoen. De spits onderscheidde zich zoals zo vaak en legde met twee veldgoals en één benutte penalty een stevig fundament onder een heerlijke middag voor de Gemertenaren.

Maar de clubtopscorer was niet de enige in goeden doen. Gemert was collectief ijzersterk voor het eigen publiek, dat nu al zeven thuisoverwinningen op rij heeft gezien . Wat een serie.

Gemert-OFC was in alle opzichten een aantrekkelijk duel. Gemert, dat het opnieuw moest stellen zonder Ralf Kemper, was als eerste dreigend met twee pogingen van Willem den Dekker. De keeper van de Noord-Hollanders bleef vooralsnog de baas. OFC liet zich niet onbetuigd. Gemert kwam goed weg toen de bal via de paal naast Bono Barten werd gekeerd.

Het openingsdoelpunt viel uiteindelijk na ruim een half uur. Thijs van Pol had de doelman al eens getest, toen hij zijn ploeg in de 35e minuut op fenomenale wijze aan een voorsprong hielp; met een stiftje om van te watertanden; 1-0.

Die marge hield tot het einde van de vermakelijke eerste helft stand, Gemert bereidde zich voor op een aandringend OFC na rust, maar dat viel door het scoreverloop uiteindelijk mee. Want meteen na de hervatting was het opnieuw raak voor Gemert. Joop Daniëls werd gevloerd in het zestienmetergebied en Thijs van Pol maakte vanaf elf meter geen fout: 2-0.

Wat een lekker moment om de marge te vergroten. OFC probeerde vervolgens wel om aan te zetten, maar zoals gezegd had Gemert zijn zaken prima voor elkaar op deze zondag en liet de ploeg de controle nooit glippen. OFC werd er een beetje moedeloos van en gaandeweg kregen de Gemertse supporters vertrouwen in een goede afloop.

In de 82e minuut bezegelde Thijs van Pol het lot van de ploeg uit Oostzaan. De spits completeerde zijn hattrick. Hij draaide zich prima vrij en schoot de 3-0 in de touwen.

Zo mocht het Gemertse kamp om kwart voor vier dik tevreden zijn. Na de twee nederlagen op rij – voor het eerst dit seizoen – werd de ploeg gevraagd om ferm te antwoorden en dat gebeurde. De zwartwitten mogen met vertrouwen uitkijken naar de komende weken, te beginnen komende zondag tegen oude bekende vv Dongen.

GEMERT: Barten; Brugmans, Westerlaken, Jacobs, Teuben; Leijten, Habraken, Brouwers, Den Dekker (88. Houwers), Daniëls (83. Kreekels), Van Pol.

Meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site.