Gemert en Halsteren in balans

21 augustus 2016

Gemert en Halsteren hebben zondagmiddag het seizoen geopend met een gelijkspel. Het werd op sportpark Molenbroek in Gemert 1-1.

Gemert startte tegen de west-Brabanders nog zonder Mark van Dijk. Davy Vermeulen was niet beschikbaar vanwege een blessure. Dennis Dekkers liet zijn ploeg opnieuw met vijf verdedigers beginnen. Op papier althans, want in de praktijk kan een 5-3-2-systeem ook aanvallend ingevuld worden.

Gemert-Halsteren werd geen spectaculaire wedstrijd. Beide ploegen zijn degelijk, beschikken over een goede organisatie, waardoor het aantal kansen op de vingers van één hand te tellen was.  De eerste was voor Matthew Amoah, de oud-speler van onder meer Vitesse en NAC. Zijn schot belandde buiten bereik van Gemert-doelman Sven van Ommeren tegen de paal.

De goal viel aan de andere kant. Het was een mooi moment voor de bij Gemert debuterende Bram Jacobs. Hij kreeg de bal na een luchtduel in het Halsterense strafschopgebied voor zijn voeten en aarzelde niet; 1-0. De linksbenige centrale verdediger maakte een goede entree bij de zwartwitten en werd na afloop uitgeroepen tot man of the match.

De voorsprong hield geen stand tot het rustsignaal. Opnieuw was er een hoofdrol voor Jacobs. Tot verbazing van velen beoordeelde de scheidsrechter een ingreep van hem op de rand van het strafschopgebied als een overtreding. De bal ging op de stip en Jordi Nijs maakte geen fout vanaf elf meter; 1-1.

De tweede helft was duidelijk voor Gemert. De ploeg van Dekkers was dominent en speelde met aanvallender intenties dan de gasten. Het overwicht leidde evenwel niet tot een veelvoud aan grote kansen. Een ervan had wel een doelpunt mogen zijn. Ron Jansen, Gemerts nieuwe nummer negen, kopte een voorzet van Jens Leijten rakelings naast.

Een nieuwe voorsprong bleef uit en richting het einde werd de snelheid uit de wedstrijd gehaald door een enorme regenbui. De supporters keken tegen een gordijn van water aan, voor de 22 acteurs op het veld waren het allesbehalve goede omstandigheden om te voetballen.

Zo bleef de 1-1 stand op het scorebord staan, een uitslag waarmee Halsteren meer tevreden oogde dan de thuisploeg. Volgende week gaat Gemert op bezoek bij EHC, de nummer twee van het vorige seizoen.

GEMERT: Van Ommeren; ens Leijten, Jori Vermeulen, Bart van Berlo, Bram Jacobs, Ronny van den Elzen; Joost Habraken (79. Vincent Buijssen), Coen Brouwers en Yoeri Vissers (58. Jasper Lalisang); Ron Jansen en Youri van Brussel (73. Ralf Kemper.)

VVG Halsteren-264 VVG Halsteren-156 VVG Halsteren-271

Voor meer foto’s van Frans Brzoskowski: zie het fotoalbum.