Gemert en Baronie azen in rechtstreeks duel op laatste playoff-ticket

22 mei 2019

Gemert sluit a.s. zondag (26 mei) de competitie af in Breda met een heuse kraker. Gemert gaat als nummer drie op bezoek bij nummer vier Baronie. De inzet is hoog op sportpark De Blauwe kei. Zowel Gemert als Baronie aast namelijk op het laatste nog te vergeven playoff-ticket.  De ploegen hebben evenveel punten (56) maar omdat Gemert over een beter doelsaldo beschikt, hebben onze zwartwitten aan een punt genoeg zondag. Baronie moet winnen om deelname aan de nacompetitie af te dwingen.

Gemert liet afgelopen weekend tegen Minor zien dat het de tik die Halsteren een week eerder had uitgedeeld, goed had verwerkt. Gemert speelde vooral in de eerste helft prima en scoorde er weer lustig op los tegen de Limburgers. Achterin liep Gemert echter ook weer makkelijk tegen twee tegentreffers aan, en juist het verdedigende aspect zal goed voor elkaar moeten zijn zondag. Baronie beschikt voorin, met onder andere clubtopscorer Jorik Mijnhijmer, over een paar makkelijk scorende aanvallers en liet in februari in Gemert zien dat het ook het verdedigend haar mannetje staat. De Baronnen wonnen destijds in een meer spannende dan goede wedstrijd met 1-2.

Baronie was lange tijd  lijstaanvoerder in de hoofdklasse B. Door een mindere periode, met als dieptepunt de zware thuisnederlaag tegen kampioen Groene Ster (2-7), liep de ploeg van Jurriaan van Poelje de titel mis. Met de 0-2 zege afgelopen zondag tegen sv Meerssen liet Baronie zien dat het de mindere periode weer achter zich heeft gelaten en zich richt op deelname aan de nacompetitie.

Het belooft een kraker van jewelste te worden in Breda en de spanning zal er vol op zitten. Kan Gemert haar goede seizoen bekronen met een prijs of blijft het met lege handen achter? Op die vraag weten we zondagmiddag rond kwart over vier het antwoord.

Graag tot zondag op sportpark De Blauwe Kei in Breda. Aanvang 14.30 uur!