Gemert eindelijk weer voor eigen publiek: tegen JOS Watergraafsmeer

17 februari 2022

De trouwe zwartwitte aanhang heeft er bijna vier maanden op moeten wachten, maar aanstaande zondag is het weer zover. Gemert speelt thuis, mét publiek. De laatste wedstrijd voor eigen publiek was op 31 oktober tegen Quick, daarna volgde nog een duel met O.S.S’20 zonder toeschouwers, gevolgd door de lange lockdown.

Tegenstander komende zondag op sportpark Molenbroek is JOS Watergraafsmeer. Voor de zwartwitten is dat nog een onbeschreven blad. De Amsterdamse vereniging ontstond op 1 juli 1995 uit een fusie tussen JOS en Watergraafsmeer. JOS staat bekend als de club waar Rinus Michels, de latere coach van onder andere Ajax, Barcelona en het Nederlands elftal, in 1960 zijn trainersloopbaan startte.

De Amsterdammers komen zondag naar Gemert in de wetenschap dat ze al ruim 3 maanden niet meer in competitieverband in actie kwamen. Hun laatste competitie-optreden dateert van 21 november van het vorig jaar, toen in Veghel met 3-1 van Blauw-Geel’38 werd verloren.

Gemert daarentegen heeft alweer 2 competitiewedstrijden in de benen. De ploeg is met 4 punten uit de twee lastige uitwedstrijden tegen ADO’20 en UNA goed uit de winter- en coronastop gekomen. Gemert heeft het goede ritme snel hervonden en heeft op dit moment de 2e plaats op de ranglijst stevig in handen, op 4 punten achterstand van koploper OFC.

Om deze mooie klassering vast te houden, moet Gemert het beste uit zichzelf naar boven blijven halen, elke week weer. JOS Watergraafsmeer, de huidige nummer 11 van de ranglijst, zal het tweede gedeelte van de competitie goed willen beginnen en extra motivatie putten uit het feit dat het Gemert de eerste nederlaag van het seizoen toe kan brengen.

Alle ingrediënten voor een mooie pot voetbal zijn aanwezig. Wij zien u graag langs de lijn zondag bij de eerste competitie-thuiswedstrijd van onze zwartwitten in 2022. Aftrap zoals gewoonlijk om 14.00 uur.

Graag tot zondag!