Kan Gemert eindelijk weer eens winnen?

6 maart 2018

Wanneer wint Gemert weer eens een competitiewedstrijd? Dat is de vraag die iedereen binnen vv Gemert en ook de aanhang op de lippen brandt. Gemert won haar laatste competitieduel op 17 december 2017, toen thuis Groene Ster met 3-1 werd verslagen.

Hierna konden de mannen van scheidend coach Dennis Dekkers geen driepunter meer bijschrijven, met uitzondering van de bekerwedstrijd. Sterker nog, de ploeg haalde in 2018 nog geen enkel competitiepunt binnen. Hiermee herhaalt de geschiedenis van vorig seizoen zich toen Gemert na een goede eerste competitiehelft na de winter tot maart moest wachten op haar eerste zege. De kentering was toen het duel met IFC, dat door een doelpunt van verdediger Bram Jacobs  met 1-0 werd geklopt.

Toch lijken de vooruitzichten voor aanstaande zondag (11 maart), wanneer Gemert op eigen bodem Juliana’31 uit Malden treft, niet ongunstig voor de zwartwitten. Gemert oogt de laatste weken ondanks de verliespartijen tegen O.S.S.’20 en Jong FC Den Bosch frisser en scherper en ook het veldspel is de laatste weken weer wat beter verzorgd.

Zondag komt zoals gezegd Juliana’31 op bezoek, een ploeg waarvan Gemert in september van het vorig jaar door treffers van Ruben Rodrigues (2x) en Jeremias Carlos David nog vrij eenvoudig won. Een te nemen horde zou je denken.

Een Gemertse zege is echter geen uitgemaakte zaak zondag. De negatieve reeks heeft het vertrouwen van onze jongens uiteraard geen goed gedaan. Daarnaast komt er met Juliana een ploeg naar Gemert die het water aan de lippen staat en die de komende tijd alles op alles zal moet zetten om degradatie te voorkomen.

Hopelijk zullen veel toeschouwers zondag de weg naar sportpark Molenbroek weten te vinden, onze ploeg kan uw steun juist nu goed gebruiken.

Graag tot zondag!