Gemert donderdag uit tegen JOS/Watergraafsmeer

13 april 2022

Er wordt de spelers in de derde divisie weinig rust gegund. Ook deze week staan er weer twee wedstrijden op het programma. Aanstaande donderdag speelt Gemert de uitwedstrijd tegen JOS/Watergraafsmeer. Op tweede paasdag is UNA te gast op sportpark Molenbroek.

De wedstrijd tegen JOS/Watergraafsmeer stond eigenlijk gepland voor komende zaterdag. Om wat meer rust voor de spelers te creëren, hebben veel ploegen, waaronder JOS en Gemert, besloten om de zaterdagwedstrijd te verplaatsen naar donderdag.

Gemert kwam JOS/Watergraafsmeer dit kalenderjaar al eerder tegen. Op 20 februari werd het in Gemert na een spectaculair duel 4-3 voor onze zwartwitten. Gemert had het met name in de tweede helft lastig tegen de Amsterdammers, die over veel veerkracht bleken te beschikken.

JOS staat momenteel op de 12e plaats op de ranglijst en is met 29 punten uit 24 wedstrijden nog niet vrij van degradatiezorgen. Een driepunter is dan ook meer dan welkom in Amsterdam.

Gemert doet er dan ook goed aan om dit keer wel scherp aan de wedstrijd te beginnen. Weliswaar bogen de zwartwitten tegen Blauw Geel een vroege 2-0 achterstand om in een knappe 2-5 zege en deed het gelijkspel tegen ADO’20 – na weer een snelle 0-2 achterstand – geen pijn, maar de mannen van Reinald Boeren weten dat het ook een keer verkeerd af kan lopen als ze niet goed aan de wedstrijd beginnen. En dat is iets wat de ploeg wil vermijden in deze fase van de competitie.

Als Gemert zijn gebruikelijke niveau weet te halen donderdagavond moet de ploeg in staat zijn om met de volle winst terug te keren uit Amsterdam. Om zich vervolgens met een goed gevoel voor te gaan bereiden op de mooie derby die tweede paasdag op het programma staat: Gemert-UNA.

De wedstrijd op sportpark Drieburg in Amsterdam begint donderdagavond om 20.00 uur. Kom de zwartwitten aanmoedigen in de hoofdstad of volg het twitteraccount van Gemert om alle ontwikkelingen op de voet te volgen.