Gemert doet goede zaken met 5-0 tegen Vlissingen

24 maart 2019

Gemert heeft zondag goede zaken gedaan. Zelf had de ploeg van Reinald Boeren weinig moeite met Vlissingen (5-0), terwijl koploper Baronie de tanden stukbeet op RKAVV (0-0). Daarmee is het verschil met de Bredanaars teruggebracht tot twee verliespunten.

De spelers van Gemert droegen zondagmiddag rouwbanden en het duel met Vlissingen werd gestart met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de zaterdag plotseling overleden oud-voorzitter Tinie van Dalen. Lees hier het bericht op de site.

Na het eerste fluitsignaal van de arbiter was Gemert direct bij de les. Thijs van Pol testte de Vlissingse keeper al een keer en Willem den Dekker raakte met zijn schot de buitenkant van de paal.

Het waren de inleidende beschietingen en al in de 5e minuut was het daadwerkelijk raak. Een fraaie actie van Sander Vereijken op de rechterflank leidde tot een voorzet die een prooi werd voor Thijs van Pol.

Vreemd genoeg had die voorsprong geen positieve uitwerking op het spel. Het voetbal werd allengs slordiger en ook het tempo zakte in fasen van de wedstrijd wat weg. Gemert bleef wel de overhand houden, heel duidelijk zelfs, maar miste de spirit om echt door te bijten. Tegen het einde van de eerste helft kwam de ploeg zelfs goed weg. Een slecht genomen corner leidde tot een venijnige Zeeuwse counter. Bono Barten was de reddende engel bij het enige echte gevaar van de middag en hield de marge van één in stand.

In de 40e minuut was het aan de andere kant wel prijs. Sander Vereijken stuitte nog op de keeper van de gasten, maar op slag van rust kwam alsnog een geruststellende voorsprong op het bord. Centrale verdediger Kees Brugmans, mee naar voren getogen bij een corner, kopte bij de tweede paal knap binnen: 2-0.

Na de hervatting kwamen de drie punten voor Gemert nooit meer in gevaar. Het surplus aan kwaliteit ten opzichte van de zeer povere Zeeuwen was eenvoudigweg te groot. De belangrijkste vraag was hoe hoog de score zou oplopen.  In de 66e minuut brak Ralf Kemper door op de rechterflank. De bal belandde bij Thijs van Pol, die zich dit soort buitenkansjes niet laat ontnemen.

Tien minuten later was de aanvoerder opnieuw succesvol. De voorzet was van Joost Habraken, de spits torende boven iedereen uit en kopte hard binnen. Het waren de 26e en 27e goal van dit seizoen voor de aanvalsleider van de Gemertenaren. Een indrukwekkend aantal, wetende dat er nog zeven competitieduels aankomen.

Van Vlissingen werd ondertussen niets meer vernomen in en rond het strafschopgebied van Bono Barten. Gemert bleef proberen om het thuispubliek te vermaken en de score op te hogen. Dat lukte nog één keer. Kees Brugmans was met het hoofd opnieuw iedereen te snel af bij een corner van de ingevallen Sem Jansen. Die 5-0 in de 82e minuut vormde een gepast slotakkoord van een zonnige middag op sportpark Molenbroek. Het was de eerste thuiszege van Gemert in het kalenderjaar 2019.

Dinsdag speelt Gemert op eigen veld een vriendschappelijk duel tegen tweededivisionist De Treffers uit Groesbeek (aanvang 20 uur), komend weekend zijn de zwartwitten vrij en vervolgens beginnen er zeven ‘finales’ voor de ploegen in de kopgroep van de hoofdklasse B. Het blijft ongemeen spannend en de strijd om de prijzen zal ongetwijfeld leiden tot een enerverend voorjaar.

GEMERT: Barten; Leijten, Brugmans, Jacobs, Houwers (73. Van den Broek); Habraken, Brouwers, Den Dekker (68. Lalisang), Kemper, Van Pol, Vereijken (77. Jansen).

Voor meer foto’s van Frans Brzoskowski van de wedstrijd Gemert-Vlissingen, klik dan hier.