Gemert doet goede zaken: 4-1 tegen HSC’21

8 maart 2020

Gemert heeft zondagmiddag de ongeslagen status in thuiswedstrijden sinds 24 augustus in tact gehouden. De ploeg van Reinald Boeren won in de regen met 4-1 van HSC’21.

Na de nederlaag tegen Quick van vorige week rechtten de zwartwitten dus snel weer de rug. Dat blijft een kwaliteit van de zwartwitten: ervoor zorgen dat je niet in een negatieve flow terecht komt, maar na een nederlaag er telkens weer staan. Dit seizoen werd maar één keer twee keer op rij verloren, alle andere keren toonde de ploeg mentale veerkracht.

De weersomstandigheden waren niet aangenaam voor de toeschouwers bij Gemert-HSC’21. Aanvankelijk hielp het spel van Gemert ook niet mee. HSC’21 begon beter en had een groter spelaandeel dan de thuisploeg. Bono Barten werd na een kwartier voor het eerst getest met een inzet in de korte hoek: de goalie stond op zijn plek.

Tien minuten later was het raak voor Gemert. Een vlotte Gemertse aanval belandde bij Joop Daniëls, die Willem den Dekker in stelling bracht. De middenvelder haalde ongenadig hard uit. Keeper Wouter Lankheet van  HSC’21 heeft de bal alleen maar voorbij horen suizen: 1-0.

De verschillen voor rust waren nihil. Er werd wel hard gewerkt door beide teams, verheffend was het  niet. De opwindende momenten voor beide doelen waren op de vingers van één hand te tellen. Daarom kwam de gelijkmaker ook een beetje uit de lucht vallen. Plots lag Gemerts linkerflank open en had Burak Babologlu zeeën van tijd om een compaan voor het doel uit te zoeken. Het werd Desney Bruinink: 1-1.

Dat leek ook de ruststand te worden, maar Gemert mocht alsnog met een voorsprong de kleedkamer in. Joop Daniëls probeerde te schieten, er werd een handsbal geconstateerd en Thijs van Pol liet dan buitenkansje niet onbenut: 2-1.

De Gemertse supporters, weer wat opgewarmd in de kantine,  wisten dat de buit nog allerminst binnen was, maar werden na de pauze aangenaam verrast. Niet dat ineens de sterren van de hemel werden gespeeld, maar Gemert had de zaken wel onder controle. Rond het uur had dat al in de 3-1 kunnen resultateren. Hazem Ben Rouba mocht het proberen, maar zijn schot werd gekeerd, even later kreeg Thijs van Pol de bal niet in de gewenste richting.

Gemert gaf na rust nauwelijks nog een kans weg, dus de marge kwam eigenlijk niet in gevaar. De uiteindelijke beslissing viel een kwartier voor tijd. Een ingestudeerde corner had succes. Joop Daniëls zette voor, Joost Habraken zorgde voor de misleiding, Willem den Dekker drukte af: 3-1.

Daarmee lag het duel wel in zijn plooi. HSC’21 probeerde het nog amechtig, maar Gemert had de organisatie prima op orde in  het tweede bedrijf. In de slotseconden mocht het thuispubliek nog een keer juichen. Het doorzettingsvermogen van Willem den Dekker – niet voor niets Man of the Match – lag ook hier aan de basis.  Hij ontfutselde de bal van de HSC’21-defensie, zette voor en gaf Ralf Kemper de gelegenheid om zijn invalbeurt met een doelpunt kleur te geven: 4-1.

Al met al een prima zondag voor de zwartwitten, die zich nu gaan opmaken voor twee heerlijke derby’s op zaterdagavond. Komende week gaat de ploeg in Veghel op bezoek bij Blauw-Geel’38 (19.30 u), een week later komt UNA naar sportpark Molenbroek (21 maart, 18.00 uur).

GEMERT: Barten; Teuben, Westerlaken, Jacobs, Brugmans, Habraken, Brouwers, Den Dekker, Ben Rouba (79. Kemper), Daniëls, Van Pol.

Meer foto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site.