Gemert doet aan klantenbinding

16 september 2018

Gemert is op dreef. De ploeg van Reinald Boeren walste zondagmiddag over De Meern heen. Het werd 7-1 voor de zwartwitten, de tweede zege in drie competitiewedstrijden.

Gemert startte met dezelfde elf als vorige week tegen IFC. Sander Vereijken is nog altijd geblesseerd.

Dat Gemert uiteindelijk op zo’n monsterscore zou uitkomen, had overigens niemand kunnen bevroeden op basis van de beginfase. Het was immers De Meern dat de lakens uitdeelde in de eerste minuten. De ploeg kwam ook op voorsprong. Een steekpass werd op waarde geschat door Solace Uyi-Olaye, die Bono Barten al na één minuut verschalkte. Dat was schrikken voor de Gemertse aanhang.

Na tien minuten pakte Gemert de draad een beetje op en dat resulteerde al snel in de gelijkmaker. Ralf Kemper prikte met het hoofd de 1-1 binnen, op aangeven van Willem den Dekker, die ook zelf had kunnen uithalen maar toch iets beters in gedachten had. Met Den Dekker is een van de hoofdrolspelers van de zondagmiddag genoemd. De van Erp afkomstige middenvelder speelde opnieuw een dijk van een wedstrijd.

Het eerste Gemertse doelpunt haalde het vuur uit het beginoffensief van De Meern. Gemert domineerde en was gevaarlijk. Youri van Brussel maakte er in de 19e minuut 2-1 van. Opnieuw was Den Dekker betrokken. Zijn schot kon door de doelman van vv De Meern niet onder controle worden gebracht, waarna Youri van Brussel de rebound benutte.

Gemert bleef daarna de betere partij en had de score nog kunnen opvoeren. Een kopbal van Ralf Kemper, op slag van rust, werd van de lijn gehaald. In de allerlaatste seconde van het eerste bedrijf kreeg Thijs van Pol nog een open schietkans.

vv De Meern hield de schade beperkt, om kort na rust zomaar aanspraak te maken op de 2-2. Een scrimmage voor het doel van Bono Barten leidde tot veel paniek en een bal op de lat, maar Gemert kwam met de schrik vrij.

Het doelpunt viel aan de andere kant en was de vrucht van een prachtige counter. Erwin van den Broek tekende voor de ragfijne voorzet vanaf links, Ralf Kemper schoot binnen.

Daarmee was het pleit beslecht. De 3-1 was ook het signaal voor een Gemertse ‘showtime’. De zwartwitten legden een aantal vloeiende aanvallen op de mat en lieten het publiek genieten. In de 70e minuut was opnieuw Ralf Kemper het eindstation. Dit keer kwam de voorzet van rechts, waar Jens Leijten was opgestoomd.

Thijs van Pol was al een tijdje aan het azen op een goal en had succes in de 85e minuut. Hij draaide de bal uit een vrije trap knap binnen: 5-1. Het slotakkoord – in de vorm van twee doelpunten – was voor de sterk ingevallen Jasper Lalisang. Hij maakte er 6-1 van met het hoofd en tekende ook voor de 7-1.

Zo werd het een heerlijke middag voor de thuisploeg, die een goede, scherpe en gretige indruk maakt. Dat belooft veel goeds voor de komende weken, te beginnen met de uitwedstrijd tegen rksv Minor in Nuth komende zondag.

GEMERT: Barten; Teuben, Vermeulen (78. Brugmans), Jacobs, Van den Broek, Leijten (81. Houwers), Den Dekker, Groen, Van Brussel (46. Lalisang), Van Pol, Kemper.

Meer wedstrijdfoto’s van Peter van Hout in het album op deze site.