Gemert buigt voor toernooiwinnaar UNA

12 augustus 2018

Gemert heeft in de afsluitende wedstrijd van het eigen voorbereidingstoernooi een nederlaag geïncasseerd. Tegen het Zeelster UNA werd het zondagmiddag 1-3 op het warme sportpark Molenbroek.

De basiself van Gemert zag er zondagmiddag op acht posities anders uit dan vrijdag tegen Jong Achilles’29 (8-1). Het hoort bij deze fase van de voorbereiding, die komende zondag wordt hervat met een oefenwedstrijd in Huissen tegen RKHVV (12.00 uur). Daarna wacht op woensdag 22 augustus de bekerwedstrijd tegen de winnaar van het duel ADO’20-Hoek. In dat duel moet de ploeg er staan.

Gemert en UNA maakten er een goede oefenpot van. De Veldhovense equipe geldt ook komend seizoen als een titelkandidaat in de derde divisie en was dus een flinke kluif voor de zwartwitten. UNA was ook de beter voetballende ploeg – een beetje zoals verwacht – maar Gemert stond zijn mannetje en gaf weinig cadeau. In de tiende minuut kreeg  Gemert een penalty tegen. Michiel Merks, de nieuwe aanwinst die zondag negentig minuten onder de lat stond, ranselde de bal fraai uit de hoek en handhaafde daarmee de 0-0. Gemert ging uiteindelijk zelfs met een voorsprong rusten. De bal kwam met enig geluk voor de voeten van Ralf Kemper, die het vervolgens beheerst afmaakte. Een echte spitsengoal: 1-0 in de 39e minuut.

Na rust schakelde UNA nog een tempootje hoger en werd de thuisploeg verder teruggedrongen. De tweede helft was er, zoals gewoonlijk in de voorbereiding, een van vele wissels, zowel aan Gemert- als aan UNA-kant. Gemert moest de terechte gelijkmaker incasseren na een klein uur. Verdediger Sjors Paridaans ramde de bal in het dak van het doel: 1-1. Daarna hield Gemert stand om soms met een venijnige speldenprik gevaarlijk te worden. Pas diep in de tweede helft vertaalden de Veldhovenaren uiteindelijk het verschil ook in de score, met doelpunten in de 82 en 87e minuut.

UNA had vrijdag ook al afgetekend gewonnen van mede-derdedivisionist Dongen (1-4) en ging dus met de hoofdprijs van het mini-voorbereidingstoernooi aan de haal, gevolgd door Gemert, Dongen en Jong Achilles. Dongen had eerder op de zondag al met 4-0 gewonnen van Jong Achilles.

GEMERT: Merks; Teuben (82. Vermeulen), Brugmans, Van Rooij, Van den Broek (68. Leijten), Houwers (56. Den Dekker), Groen (68. Fonken), Van Osch (68. Jacobs), Van Brussel (56. Van Pol), Kemper (65. Lalisang), Olislagers (65. Vereijken).

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site.