Gemert boekt tweede zege op rij

24 september 2017

Gemert heeft zondagmiddag zeer goede zaken gedaan in Malden. Op bezoek bij Juliana’31 werd een knappe 0-3 zege geboekt door de zwartwitten.

De ban lijkt een beetje gebroken bij de ploeg van Dennis Dekkers. Vorige week werd Halsteren op een 4-1 nederlaag getracteerd, zondag scoorde Gemert opnieuw drie keer. Net als vorige week was Ruben Rodrigues zeer belangrijk voor de zwartwitte equipe. Hij nam op sportpark De Broeklanden twee treffers voor zijn rekening.

Gemert startte in exact dezelfde opstelling als vorige week. Kees Brugmans en Dennis van Rooij vormden het centrale verdedigingsduo, Bart van Berlo speelde opnieuw op het middenveld. Gemert opende, ook net als tegen Halsteren, sterk. In de eerste twintig minuten creëerden de zwartwitten al een paar prima kansen. Dennis van Rooij was dichtbij met een kopbal, Joost Habraken kreeg een mogelijkheid en Ralf Kemper en Ruben Rodrigues hadden de 0-1 op de schoen.

Het eerste doelpunt viel uiteindelijk pas in de 38e minuut. Ruben Rodrigues speelde zichzelf knap vrij en scoorde beheerst. De 0-1 voorsprong was dik verdiend op basis van de eerste helft.

Ook aan het begin van de tweede helft meldde Gemert zich weer een paar keer gevaarlijk voor het Maldense doel. Maar na rust schakelde ook Juliana’31, vorig seizoen gedegradeerd uit de derde divisie, een tandje bij. De ploeg van trainer Remko Bicentini dook nu ook vaker gevaarlijk op voor Gemert-goalie Bono Barten. Gemert werd zelf wat slordiger en bracht ook zichzelf daardoor in de problemen.

Halverwege de tweede helft werd Ralf Kemper in de frontlinie afgelost door Jeremias Carlos David en die stond aan de basis van de 0-2. Hij ontfutselde de bal aan een speler van Juliana’31, zette goed door en legde de bal prima klaar voor Ruben Rodrigues, die niet aarzelde.

Daarmee leek de wedstrijd in zijn plooi te liggen, maar het bleef oppassen, want een aansluitingstreffer zou nog veel vuur in het slotoffensief van de thuisploeg kunnen leggen. Bono Barten had een katachtige reactie nodig om een schot van Joey Wijnhoven onschadelijk te maken. Ook een inzet van De Jong stuitte op de doelman van Gemert.

In de 82e minuut beslisten de zwartwitten het duel. Jeremias Carlos David maakte een einde aan de spanning door op uitstekende wijze de 0-3 tegen de touwen te schieten.

De kansloze achterstand en dreigende derde nederlaag op rij leidden tot veel frustratie bij de thuisploeg. Peters en Hoogakker werden met rode kaarten van het veld gestuurd, waardoor Juliana de negentig minuten met slechts negen man vol maakte. Bij Gemert maakte Lars Teuben zijn officiële debuut. Hij loste Kees Brugmans af.

Gemert koesterde de tweede driepunter van het seizoen en kan met een heerlijk gevoel toeleven naar komende week, als op sportpark Parkzicht in Uden de derby tegen UDI’19 op het programma staat.

GEMERT: Barten; Leijten, Van Rooij, Brugmans (85. Teuben), Van den Elzen; Van Berlo, Rodrigues, Brouwers; Habraken (72. Lalisang), Kemper (62. Carlos David), Jansen.

Meer wedstrijdfoto’s van Silke en Wenda van den Boogaard in het album op deze site!