Gemert boekt soevereine zege: 3-0

12 september 2021

Gemert heeft ook de tweede thuiswedstrijd van het seizoen gewonnen. De ploeg van Reinald Boeren had op de zonnige zondag op sportpark Molenbroek relatief weinig moeite met Hollandia. Na negentig minuten stond een afgetekende 3-0 op het scorebord.

Gemert is na vier wedstrijden nog altijd ongeslagen en staat met acht punten fraai in de subtop van de derde divisie. Het is nog veel te vroeg om daar al conclusies aan te hangen, maar de seizoensstart geeft de zwartwitten in ieder geval vertrouwen en dat is in het voetbal vaak al het halve werk.

Overigens overtuigde Gemert tegen Hollandia vooral cijfermatig. De ploeg speelde niet zijn beste wedstrijd, maar was wel sterker dan de Noord-Hollanders en in ieder geval voorin veel daadkrachtiger. Ralf Kemper was net als vorige week tegen Groene Ster een heus speerpunt en tekende voor twee treffers en een assist.

Reinald Boeren kon tegen Hollandia niet beschikken over Bram Jacobs en Chafik Mezziani, beiden geblesseerd. Yentl Meyssen, de 24-jarige Vlaming die afgelopen week definitief is aangesloten bij de selectie, zat voor het eerst op de bank.

Gemert en Hollandia hielden elkaar qua spelverhouding aardig in evenwicht in het begin van de wedstrijd, al werd meteen duidelijk dat de thuisploeg offensief veel dreigender was dan Hollandia. Joost Habraken en Joop Daniels hadden al mogen ruiken aan het openingsdoelpunt, toen de ploeg in de 24e minuut daadwerkelijk op voorsprong kwam. Ralf Kemper legde de basis en lanceerde Joop Daniels, die het karwei subtiel afrondde: 1-0.

Zonder goed te voetballen, bleef Gemert daarna de betere partij. Ralf Kemper was dichtbij de 2-0 op aangeven van Joop Daniels, maar de bal rolde nipt naast. Het bleek uitstel van executie. In de 41e minuut verdubbelde ‘ Kempertje’ alsnog de marge. Willem den Dekker probeerde het eerst, maar zag zijn inzet nog gekeerd. Kemper er als de kippen bij om de 2-0 aan te tekenen.

Gemert kon dus met een comfortabele marge aan de thee. Iets te comfortabel misschien, want de ploeg begon niet goed aan de tweede helft. De thuisploeg was niet scherp, onzorgvuldig in de passing, terwijl Hollandia had begrepen dat er een tandje bij moest om nog iets te kunnen afdwingen.

De Noord-Hollanders probeerden het amechtig, hadden ook een veldoverwicht, maar heel vaak werd Stefan Tielemans in de Gemertse goal niet getest. Na precies een uur voetballen gooide Ralf Kemper de wedstrijd in zijn plooi. Het was een mooie aanval. Jens Leijten produceerde een voor hem zo kenmerkende voorzet en de spits kopte krachtig binnen. De Hollandia-goalie kreeg er nog wel een hand tegen, maar dat was niet voldoende om de bal tegen te houden.

De 3-0 maakte dat het laatste restje twijfel verdween van de rangen van sportpark Molenbroek. De wedstrijd bloedde daarna een beetje dood. Hollandia heeft dit seizoen nog niet gescoord en ook in Gemert bleek wel dat daar het grote probleem ligt van de Hoornse equipe. De Gemertse defensie gaf nauwelijks iets weg en boekte de eerste ‘clean sheet’  van het seizoen.

In de stand kwam dus geen verandering meer. Volgende week reist Gemert af naar Beverwijk voor de confrontatie met DEM. Dat duel vormt de start van een enerverende voetbalweek. Na DEM volgt immers op woensdagavond de bekerwedstrijd tegen TEC, waarin de zwartwitten voor eigen publiek gaan proberen om zich tegen de koploper van de tweede divisie te plaatsen voor het hoofdtoernooi van de KNVB-beker. Vier dagen na die kraker volgt de derby tegen Blauw Geel’38, op zondagmiddag, ook op sportpark Molenbroek.

Een heerlijke week om naar uit te kijken voor de Gemertse aanhang.

GEMERT: Tielemans; Leijten (87. Jorg van Zutphen), Brugmans, Van Loon, Van den Broek, Lammers, Habraken (88. Mike van Zutphen), Den Dekker, Daniels, Falkenstein (77. Ben Rouba), Kemper (77. Van Diepen).

Meer foto’s van de wedstrijd van onze fotograaf Frans Brzosklowski vind je in het album op deze site.