Gemert boekt prima overwinning in Heerlen; 1-2

25 maart 2018

Gemert heeft zondag een prima overwinning geboekt. Groene Ster werd met 1-2 opzij geschoven.

De dreiging was al minimaal, maar met opnieuw drie punten hoeven de zwartwitten helemaal niet meer naar beneden te kijken. De ploeg bezet nu een vijfde plaats met 35 punten en kan zich volledig richten op het bekertoernooi (over anderhalve week in de kwartfinale tegen sv Deurne) en op een goede aanloop richting de nacompetitie om een ticket voor de derde divisie.

Tegen Juliana’31 werd twee weken geleden de eerste zege van 2018 geboekt en die kentering moest een vervolg krijgen in Heerlerheide. Op sportpark Pronsebroek was het spelbeeld lange tijd in evenwicht.  De beginfase was wat meer voor de thuisploeg, daarna pakte Gemert de controle. Kansen waren schaars, voor beide doelen. Maar met de mogelijkheden die er ontstonden, ging Gemert beter om. In de 25e minuut leidde dat tot de voorsprong. Ruben Rodrigues produceerde een splijtende steekpass, het doelpunt was van Ralf Kemper: 0-1.

Gemert bouwde nog voor rust een veiliger marge op. In de 42e minuut werd een schot van Jasper Lalisang geblokt, maar in tweede instantie deed hij het nog beter. De bal viel vanaf ruim twintig meter in de touwen: 0-2.

Met die treffer kon Gemert met een gerust gemoed aan de thee. Ook na rust gaven de ploegen elkaar weinig toe. De vlam sloeg weer in de pan toen Dylan Zwartjes namens Groene Ster iets terugdeed. Zijn schot werd van richting veranderd, waardoor Bono Barten het nakijken had: 1-2 in de 70e minuut.

Natuurlijk openden de Limburgers vervolgens de jacht op de gelijkmaker. Het werd een hectische slotfase, waarin Groene Ster opportunistisch naar een goal zocht en Gemert ondertussen veel ruimte en tal van kansen kreeg om de beslissing te forceren. Aan beide kanten viel evenwel geen treffer meer, waardoor Gemert voor de tweede keer op rij een overwinning boekte; 1-2.

De equipe gaat zich nu opmaken voor de thuiswedstrijd tegen Vlissingen. Die wedstrijd is eerder al verplaatst van  paaszondag 1 april naar zaterdagavond 31 maart. Aftrap is 18.00 uur.

Gemert: Barten; Leijten (88. Van Rooij), Brugmans, Jacobs, Van Berlo, Brouwers, Groen (80. Fonken), Rodrigues, Lalisang, Kemper, Jansen.