Gemert boekt overwinning op Kloetinge

28 januari 2024

Gemert heeft zaterdagavond goede zaken gedaan tegen Kloetinge. Voor eigen publiek knokte de ploeg van Reinald Boeren zich naar een 3-1 zege, waarmee de zwartwitten zich bovenin de middenmoot handhaven.

Louter blije gezichten dus, zaterdagavond op sportpark Molenbroek. De zege op de Zeeuwen voelde goed; het is de eerste overwinning van 2024 en een mooie oppepper na de 0-4-sof tegen TEC van twee weken geleden.

Gemert moest het stellen zonder Brent Achten en Safa Kizir, die zich beide geblesseerd afmeldden. Op het middenveld waren plekken ingeruimd voor Kees Brugmans en Hazem Ben Rouba.

De thuisploeg begon goed aan het duel met de nummer elf van de ranglijst en dat resulteerde na 7 minuten in de eerste kans. Job Michels vond de ruimte op rechts en zijn voorzet was op maat, maar terwijl Ralf Kemper klaar stond om het af te maken zat er nog net een Zeeuwse teen tussen.

Even later was Bram Jacobs dreigend met een kopbal. Dat beloofde het nodige voor de wedstrijd, maar het vervolg viel een beetje tegen. Het restant van de eerste helft was erg rommelig, met veel persoonlijke duels en overtredingen, maar weinig gevaarlijke momenten voor beide doelen. Kloetinge was voetballend misschien wel iets beter, maar kon nauwelijks of niet voor gevaar zorgen.

De beste kansen waren in de eerste helft voor Gemert. Want terwijl de rust al in zicht was, meldde Ralf Kemper zich vervaarlijk met een schot (net naast). Een paar minuten later probeerde Eon ‘Jontje’ Herman het van grote afstand. De vrije trap werd corner getikt door de doelman, waarna her alsnog gejuicht kon worden. Kees Brugmans kopte de bal uit de hoekschop binnen en zorgde er in blessuretijd voor dat Gemert met een 1-0 voorsprong kon gaan rusten.

Direct na de hervatting sloeg de schrik om het hart van het thuispubliek, toen een inzet van aanvoerder Reguillo Vandepitte de lat raakte.

In de fase daarna bleef het een vechtwedstrijd, waarin gestreden werd om elke meter en waarin het moeilijk te peilen was wie er met de buit vandoor zou gaan.

In de 69e minuut veerde het publiek op bij een goede actie van Hazem Ben Rouba (na afloop uitgeroepen tot Man of the Match), die oprukte vanaf het middenveld en Job Michels op de vleugel bediende. De voorzet van de snelle flankspeler werd door Eon Herman op waarde geschat, maar de bal ging naast.

Het bleek wel de opmaat tot een sterkere fase van Gemert, waarin de zege veiliggesteld werd. In de 71e minuut ging Eon Herman ervandoor op links. Zijn voorzet werd nog aangeraakt door de keeper, maar Ralf Kemper maakte het karwei vakkundig af. Kloetinge, met veel supporters present in Gemert, claimde nog een handsbal van ‘Jontje’ maar de scheids wilde er niets van weten; 2-0.

Die marge van twee gaf een beetje rust en de drie punten leken redelijk veilig, helemaal toen Dylan van Diepen een joekel van een kans kreeg op de 3-0. Het voorbereidende werk was van Eon Herman, maar de net ingevallen linksbuiten schrok van de mogelijkheid en schoof de bal naast.

En warempel; het werd toch nog spannend. Eerst ging de bal voorlangs uit een voorzet van links, maar in de 89e minuut kreeg Kloetinge nieuwe hoop toen Kyle Doesburg uit een corner de 2-1 binnenkopte. Met nog een paar minuten te gaan, zetten de toeschouwers zich schrap. Het zal toch niet….

Nee, zover kwam het niet. Want een paar tellen later besliste Eon Herman alsnog het duel. Dylan van Diepen zette voor vanaf links, Wout Barten kopte de bal perfect terug en Jontje prikte raak.

Hoewel Kloetinge niet opgaf, was de buit daarmee binnen. Op basis van 90 minuten een verdiende overwinning, waarmee Gemert zich knap handhaaft op de zesde plaats van de derde divisie B. Volgende week gaat de ploeg op bezoek bij AWC in Wijchen.

GEMERT: Tielemans; Deben, Meyssen, Jacobs, Van den Broek; Van Gerven, Ben Rouba (74. Barten), Brugmans (74. Van Zutphen), Michels (74. Van Diepen), Kemper (90. Migchels), Herman (90. Hanenberg).

Wedstrijdfoto’s van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.