Gemert boekt eerste zege van het seizoen

29 augustus 2021

Gemert speelde zondagmiddag zeker niet haar beste wedstrijd maar met een flinke portie werklust en strijd slaagden de zwartwitten er tegen Dongen wel in om de punten in eigen huis te houden. Een treffer van aanvoerder Joost Habraken 13 minuten voor tijd bezorgde Gemert de eerste driepunter van  het seizoen, 2-1.

De eerste helft kwam moeizaam op gang op het regenachtige sportpark Molenbroek. Het spel ging op en neer zonder dat een van de teams tot doelgevaar kwam. De Dongense openingstreffer in de 27e minuut kwam dan ook uit de lucht vallen. Het doelpunt was er echter niet minder fraai om. Fatih Kamaci nam de bal ter hoogte van de penaltystip uitstekend aan en liet vervolgens Stefan Tielemans met een strak schot kansloos, 0-1

De tegentreffer was een goede wake up call voor Gemert dat hierna beter in zijn spel kwam. In de 34e minuut leverde  een combinatie tussen Willem den Dekker en Joop Daniëls bijna de gelijkmaker op. Drie minuten later was de stand wel weer in evenwicht toen de volledig vrij gelaten Jens Leijten de 1-1 binnen kegelde.

Ook na rust waren de kansen op één hand te tellen. In de 59e minuut kwam Ralf Kemper net tekort om Gemert op voorsprong te zetten, maar veel meer mogelijkheden kregen beide ploegen niet in het eerste gedeelte van de tweede helft. Gaandeweg ging Dongen echter steeds meer druk ontwikkelen en kreeg Gemert het lastiger.

Maar zoals zo vaak in het voetbal viel de treffer aan de andere kant. Met een mooie actie bracht de ingevallen Chafik Mezziani de bal 13 minuten voor tijd bij aanvoerder Joost Habraken. Die aarzelde niet en schoot  fraai de 2-1 binnen.

Na deze treffer probeerde Dongen nog wel om het tij te keren maar Gemert overleefde de slotminuten behoudens een paar hectische momenten in de blessuretijd vrij eenvoudig. Sterker, de overwinning had voor de zwartwitten nog hoger uit kunnen vallen als Ralf Kemper iets meer geluk had gehad met zijn omhaal 5 minuten voor tijd.

Met de uiteindelijke 2-1 eindstand kon iedereen bij Gemert  echter prima leven. Met 4 punten uit de 2 wedstrijden zijn de zwartwitten het seizoen prima gestart.

Volgende week wacht Gemert de traditioneel lastige uitwedstrijd bij Groene Ster.

Meer foto’s van fotograaf Frans Brzoskowski van deze wedstrijd? Kijk dan in het album op de site.