Gemert boekt derde zege op rij

23 september 2018

Gemert heeft zondagmiddag de derde achtereenvolgende overwinning geboekt. De ploeg van trainer Reinald Boeren had een goede generale op de bekerkraker tegen Feyenoord (komende donderdag) door rksv Minor te verslaan: 0-3.

Gemert scoort gemakkelijk. De teller staat na vier wedstrijden al op liefst zestien doelpunten. Gek genoeg was het maken van de goals zondagmiddag in Zuid-Limburg desondanks het grootste probleem. Immers, vanaf het beginsignaal was duidelijk dat de zwartwitten kwalitatief meer in huis hebben dan Minor, dat vorig seizoen promoveerde vanuit de eerste klasse. Het regende kansen, maar de vertaling in de score bleef lange tijd te summier.

Gemert startte tegen rksv Minor met Jasper Lalisang in de basis. Dat ging in vergelijking tot vorige week ten koste van Youri van Brussel. Op het winderige en natte sportpark de Kollenberg in Nuth kreeg Gemert de voorsprong in de schoot geworpen. Een indraaiende bal van Dennis Groen werd door het hoofd van een Minor-speler verlengd en belandde pardoes in de touwen: 0-1 na vijf minuten.

Daarna bleef Gemert de dominante partij. Thijs van Pol was in de 29e minuut dichtbij de 0-2. Oog in oog met de Limburgse doelman bleef laatstgenoemde de baas. In de rebound prikte Willem den Dekker alsnog raak, maar de scheids keurde het doelpunt af vanwege buitenspel.

Nadat Minor vijf minuten voor rust nog een keer gevaarlijk was geweest, bleef de marge van één tot aan de thee gehandhaafd. Minor begon goed aan de tweede bedrijf en testte Bono Barten, maar uiteindelijk trok Gemert de wedstrijd alsnog naar zich toe. Dat leverde een karrenvracht aan kansen op, onder meer twee voor Ralf Kemper en Thijs van Pol, wiens kopbal op de lat belandde. In de 82e minuut viel alsnog de beslissing. Thijs van Pol tekende voor de assist, Ralf Kemper rondde af: 0-2.

Bij Gemert was Sander Vereijken toen al ingevallen. De linkeraanvaller, overgekomen van Mierlo-Hout, maakte een prima voorbereiding door, maar raakte in de openingswedstrijd tegen Halsteren geblesseerd. Hij is weer terug. In de slotfase werd het zelfs 0-3, toen Thijs van Pol een terugspeelbal van Minor onderschepte en de bal fraai over de doelman stiftte.

Het seizoen is natuurlijk nog pril, maar Gemert meldt zich met de nieuwe zege bij de toppers in de hoofdklasse B. Volgende week zondag komt koploper Groene Ster naar sportpark Molenbroek. Een heuse topper dus. Inclusief de bekerwedstrijd tegen Feyenoord komende donderdag gaat Gemert dan ook een superenerverende week tegemoet.

GEMERT: Barten; Teuben, Vermeulen, Jacobs, Van den Broek, Leijten (83. Van Brussel), Den Dekker, Groen, Lalisang (59. Vereijken), Kemper (83. Fonken), Van Pol.