Gemert blijft in winning mood

8 oktober 2017

Gemert heeft zondagmiddag de vierde overwinning op rij geboekt. Thuis tegen sv Meerssen werd de basis al in de eerste helft gelegd. Uiteindelijk stond na negentig minuten een fraaie 4-1 op het bord.

Gemert begon in dezelfde opstelling als vorige week, toen UDI’19 in de derby opzij werd gezet. Toen voetbalde Gemert vanaf het eerste moment heel gemakkelijk, tegen sv Meerssen liep het minder soepel. De Zuid-Limburgers en de zwartwitten gaven elkaar weinig toe, waarbij de thuisploeg in de beginfase soms wat slordig was.

Gaandeweg de eerste helft pakte Gemert wel het initiatief en het openingsdoelpunt viel op een goed moment. Dennis van Rooij, de jongeling van vv Gemert, stelde zich in de 27e minuut achter de bal op bij een vrije trap net buiten het zestienmeter gebied. De verdediger krulde het leer vervolgens prachtig in de kruising: 1-0.

Die treffer hielp de zwartwitten, die op dit moment zoveel offensieve dreiging hebben dat ze niet eens hoeven te domineren om gevaarlijk te worden. Zo besliste de thuisploeg ook de wedstrijd van zondagmiddag. Jeremias Carlos David zette voor vanaf rechts, Ralf Kemper maakte een echte spitsengoal: 2-0. Nog voor rust werd het 3-0. Ruben Rodrigues ging op de solotoer en werd onreglementair gestuit. Hij maakte het zelf af vanaf elf meter: 3-0.

Wat een luxe! De Gemertse supporter moet er een beetje aan wennen dat de zwartwitten zo gemakkelijk scoren en zichzelf daarmee telkens in het zadel helpen.

Na rust zag het er spel er wel anders uit. Typerend was dat doelman Bono Barten zondag tot Man of the Match werd uitgeroepen, ondanks die vroeg verkregen en geruststellende voorsprong. De keeper onderscheidde zich vooral in het begin van de tweede helft, toen sv Meerssen kans op kans kreeg. Barten stond telkens op de goede plek en voorkwam met prima reddingen dat de Limburgers nog een mentale boost kregen.

Aan de andere kant toonde Ruben Rodrigues na precies een uur zijn bijzondere kwaliteiten. Uit het niets creëerde de Bestenaar voldoende ruimte om vervolgens de bal in de touwen te draaien. Zo was sv Meerssen in die fase beter, maar vergrootte Gemert doodleuk de marge: 4-0.

De zwartwitten haalden zondagmiddag niet het niveau van de uitduels met Juliana en UDI, maar een kniesoor die daarom maalde. SV Meerssen kreeg nog een eretreffer via Paul Odekerken, maar de Gemertse overwinning kwam nooit meer in gevaar.

Met de drie punten bestendigde de ploeg van trainer Dennis Dekkers, waar Dennis Groen na lang blessureleed zijn debuut maakte, de positie in de top van de ranglijst.

GEMERT – Barten; Leijten, Van Rooij, Brugmans, Van den Elzen (61. Lalisang); Habraken, Rodrigues, Brouwers; Carlos David (54. Van Berlo), Kemper (83. Groen), Jansen.

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Silke en Wenda van den Boogaard in het album op deze site.