Gemert blijft opnieuw zonder buit

27 november 2022

Gemert 1 slaagt er vooralsnog niet in om zichzelf wat meer lucht te verschaffen. De ploeg verloor zondagmiddag met 3-0 van DEM, waardoor de ploeg naar de vijftiende plaats is gezakt; een plek die aan het einde van het seizoen tot playoffs zou verplichten.

Zo’n scenario is nu nog ver weg. Het seizoen is nog niet eens op de helft en er kan nog heel veel veranderen. Maar tegelijkertijd worden de zorgen niet minder. Na de opleving – in ieder geval cijfermatig – tegen Blauw Geel en Dongen was de 3-0 in Beverwijk alweer de derde verliespartij op rij.

Ook in Noord-Holland moest Reinald Boeren volop sleutelen aan zijn team. Hazem Ben Rouba en Gregory Lammers waren immers geschorst. Mike van Zutphen startte daardoor als gelegenheidslinksback. Ook was er een basisplaats voor Safa Kizir. De aanvaller kan door zijn liesblessure geen hele wedstrijd aan, viel de laatste weken telkens in, maar stond nu bij de eerste elf.

Gemert incasseerde al vrij snel een kans van DEM –  Stefan Tielemans tikte een inzet van Brooklyn van Doorneveld naast – maar knokte zich daarna goed in de wedstrijd, onder meer resulterend in een vervaarlijke uithaal van Safa Kizir.

Na een kwartiertje wachtte Gemert de volgende fysieke tegenslag: Kianu Verlinden kreeg een beuk te verwerken, lag groggy in het kunstgras en kon niet verder. Hij werd op het middenveld afgelost door Geert Oerlemans, die verdienstelijk inviel.

Veel hoogtepunten waren er daarna niet te noteren in de eerste helft. Op het kleine veld van DEM werden vooral veel persoonlijke duels uitgevochten, vlotte aanvallen en combinaties waren schaarser. Gemert werd een keer gevaarlijk via Jasper Waalkens, na een passje van Safa Kizir, maar de poging van de routinier miste kracht. DEM meldde zich iets vaker dreigend voor het Gemertse doel, met onder meer een schot op de buitenkant van de paal op slag van rust.

Hoewel DEM een overwicht had, bood de 0-0 halverwege nog alle perspectief voor de zwartwitten, die dat leken te bevestigen met een schot voorlangs van Jasper Waalkens kort na de hervatting.

Maar vervolgens ging het mis, goed mis. Binnen vijf minuten werd de wedstrijd volledig uit handen gegeven. In de 52e minuut brak DEM door via de linkerflank. Een voorzet werd door Van Doorneveld bij de tweede paal binnengetikt: 1-0.

Jasper Waalkens – veruit de gevaarlijkste man aan Gemertse kant zondagmiddag – leek wat terug te doen, maar een goede actie eindigde in een schot net naast.

Even later zat de thuisploeg op rozen. Nu kwam het gevaar van de rechterkant. Jesse Verswijveren kwam naar binnen, zette voor, waarna de bal ongelukkig werd geraakt door een Gemerts been en in de touwen verdween: 2-0 in de 57e minuut.

Gemert gaf daarna niet op en probeerde om de aansluiting te forceren, maar de ploeg komt in deze fase van het seizoen maar heel moeilijk tot kansen.

Reinald Boeren bracht nieuwe offensieve energie met Wout Barten en T-Shawn Illidge en liet verdediger Davlin de Winter debuteren. Davlin is speler van het O19-1-team van de zwartwitten en een van de vele jonge spelers uit de eigen opleiding die dit seizoen hun kansen krijgen in de hoofdmacht.

De driedubbele wissel was overigens nog maar net doorgevoerd, toen DEM er via Timo Wolters 3-0 van maakte en daarmee de laatste aspiraties bij de Gemertenaren wegnam.

Het duel in Beverwijk was voor de zwartwitten de laatste uitwedstrijd voor de winterstop. Er resteren nog twee thuisbeurten; komende zondag tegen HSC’21 uit Haaksbergen, op zondag 11 december tegen O.S.S.’20. Met vereende krachten gaat de ploeg daarin op zoek naar punten, inmiddels hard nodig om de middenmoot in het vizier te houden.

GEMERT: Tielemans; Deben (78. Migchels), Brugmans, Jacobs, Van Zutphen (71. De Winter); Meyssen, Verlinden (17. Oerlemans), Waalkens; Falkenstein (71. Barten), Kemper, Kizir (71. Illidge).