Gemert bekert zaterdag in Assen tegen ACV

27 augustus 2020

Komende zaterdag staat er eindelijk weer een wedstrijd ‘om het echie’ op het programma voor de hoofdmacht van Gemert. In Assen ontmoeten onze zwartwitten in de eerste voorronde van het KNVB Bekertoernooi de plaatselijke trots en zaterdagderdedivisionist ACV.

Het op 8 april 1939 opgerichte ACV (voluit de Asser Christelijke Voetbalvereniging) is niet zo maar een naam in het (zaterdag) amateurvoetbal. De Assenaren hebben een erelijst om u tegen te zeggen. ACV werd in 1978 en 1986 landskampioen bij de amateurs en werd 3 keer kampioen bij de zaterdagamateurs. Daarnaast greep de ploeg tien keer de titel in de zaterdaghoofdklasse en werd in de jaren 80 van de vorige eeuw 2 keer beslag gelegd op de Districtsbeker Noord.

ACV eindigde vorig seizoen als 2e in de hoofdklasse, achter het in Gemert zeker niet onbekende Staphorst, en werd door de KNVB voor dit seizoen een plek in de derde zaterdagdivisie toebedeeld. Hiermee ging een vurige wens van de ploeg in vervulling.

De ploeg uit de hoofdstad van de provincie Drenthe leverde een groot aantal spelers af aan het betaalde voetbal, van wie Mariano Bombarda (o.a. ex-FC Groningen) en Peter Hoekstra (die in het verleden onder meer uitkwam voor PSV en Ajax) waarschijnlijk de bekendste zijn. Ook stond een aantal bekende trainers aan het roer op het Catawiki-sportpark, zoals Foppe de Haan en de huidige trainer van FC Twente Ron Jans.

Gemert werkte in twee blokken toe naar het nieuwe seizoen. In het tweede blok werd er zes keer geoefend met wisselende resultaten. Resultaten in de voorbereiding zeggen echter weinig. Eén ding is zeker; beide teams zullen klaar zaterdagmiddag zijn als om 17.00 uur het eerste fluitsignaal klinkt.

De inzet is immers hoog, namelijk een plek in de play-offs van het grote KNVB Bekertoernooi en wat dat teweeg kan brengen, daar weten onze zwartwitten alles van!

De wedstrijd is vanwege de coronamaatregelen helaas niet te bezoeken voor de supporters van Gemert, maar u kunt de ontwikkelingen volgen via het twitterkanaal van de club: @vvgemert