Kan Gemert tegen Baronie het tij keren?

28 november 2017

Na de glanzende eerste periode met zeven overwinningen op rij, zit Gemert nu even in een mindere periode. Uit de laatste 3 competitiewedstrijden haalden de zwartwitten slechts een punt . Door mindere resultaten heeft Gemert de eerste plaats af moeten staan aan O.S.S.’20

Aanstaande zondag (3 december) krijgt Gemert de kans om het tij te keren, als met Baronie een oude bekende op bezoek komt. Gemert en haar opponent uit Breda vochten in het verleden in de toenmalige hoofdklasse C menig duel uit en betwistten elkaar in 2009 en 2010 zelfs om de titel.

Baronie, dat tussen 1955 en 1971 uitkwam in het betaalde voetbal, speelde tussen 1993 en 2011 onafgebroken in de hoofdklasse. De groenwitte formatie uit Breda boekte in die periode grote successen.

Zo werd de ploeg 6 keer kampioen in de hoofdklasse, legde het 3 keer beslag op het algemeen zondagkampioenschap en kroonde zich twee keer tot algemeen landskampioen bij de amateurs.

In het seizoen 2016/2017 degradeerde Baronie na een paar mindere jaren naar de eerste klasse. Dit verblijf bleef echter maar beperkt tot een seizoen zodat ze dit seizoen weer terug zijn in de hoofdklasse.

Voor Gemert is het dus zaak om zondag voor eigen publiek een streep te zetten onder de mindere periode. Het zal voor onze jongens echter niet makkelijk worden. Baronie blijft, ondanks dat het dit jaar bepaald geen hoogvlieger is in de hoofdklasse, een gevaarlijke tegenstander. Dit bleek afgelopen zondag wel weer toen de Baronnen thuis met 3-0 te sterk waren voor Nuenen. Hetzelfde Nuenen dat twee weken geleden met 2-1 wist te winnen van Gemert.

Het duel begint zondag om 14.00 uur. U bent uiteraard van harte uitgenodigd.

Graag tot zondag!